Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

vinterböner II

Av Kvasthilda - 21 november 2010 15:01


Shit. Kom just ihåg att jag inte hann spara mitt inlägg. SKIT. Internet hängde sig o jag fick inte tillbaks sidan. Då skiter vi i det o börjar om på ny kula.

Jag har bara ett ord: TACK!

Det var Bagges kommentar till Jay. Sitter här o lyssnar för femtioelfte gången på hans uppträdande från fredagen i IDOL. Kompisar till mig, liksom jag, faller som furor för hans underbara o säregna röst.

När jag skrev förra inlägget hade skymningen fallit. Nu är tillome skymningen borta o mörkret är här. Jay är just nu mitt ljus i livet. Min värmande teddybjörn i kylan. Det är kyligt o eländigt här i vintermörkret men hans version av Like a Prayer snurrar på o nu har fyran tappat upplösningen så jag letade fram klippet på YouTube där den ligger tills TV4 får nojja o ser till att den försvinner. Kanske. Det måste vara det mest sedda IDOL-klippet på fyrans hemsida. Kikade runt igår bland alla klipp o de var fräscha allihop, i upplösningen. Ju fler som tittar desto sämre bandbredd kan de ge ut o kanske därför upplösningen är åt håvete nu. Eller så är det en tillfällig glitch. Hur som helst kan jag inte lyssna mig mätt på hans böner. Fantastiskt.

Hade tänkt baka idag men min ork finns inte. Behöver lite mer än att bara vakna för att bullbakgenen ska dra igång mig. Skulle ha blivit Solrosor idag. Hittade o köpte gula russin igår. Jästen finns. Antagligen saffranspåsarna också. Får bli när jag återkommer från Falun i mitten av december och våra Norgeturer börjat. Jag får ju inte köra dit.





I hear you call my name.... and it feels like home.....


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards