Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2010

Av Kvasthilda - 3 november 2010 09:15


Tema nr 250 Nyttigt

304/365


Man skulle kunna dryga ut grönsakssalladen med romankålen men här är det bara isberg, gurka o paprika. På sidan har vi tomaterna, för E-pigan vill inte ha. Sen får man lägga till vad man vill ha ur extra skålar. Det är räkor, skinka, kyckling och fetaost.... Exempelvis...

Bilden är lite gul för jag har inte idats fixa ljuset efter lampskenet...




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 3 november 2010 09:00


Tema nr 200 Nyttigt

303/365


Grönsaker, rotsaker. Det här är en kålsort som inte är så vanlig i Kiruna, eller Norrbotten över huvudtaget. Romankål. Många små granar som bildar nya små granar som bildar en stor kålpyramid av granar.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 2 november 2010 22:31


I förra veckans Onsdagstemas sista timme lägger jag upp mina foton för Ensam kvar. Jag hade funderingar på att ha just det temat som ett eget i 365an med en av dessa foton! Nu får de gå in i Onsdagstemat i stället. Ett par löv som sitter ensamma kvar på sina kvistar/grenar. En bild är färsk från veckan som gått, den andra något äldre. Inte svårt att gissa vilken som är från när :-)





Av Kvasthilda - 2 november 2010 20:31


Jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag tycker om den här chokladen. Jag gillar förvisso salta cashewnötter och är galen i Fazers choklad men jag vet inte. Har inte bestämt mig än.... O idag hittade jag en annan Fazerchoklad (kom jag just ihåg) med valnötter i. Jag är inget fan av Snickers men i dem är det ju jordnötter (o det fanns en röd med mandel en gång) men med salta cashew är det helt OK. Bra som extra tilltugg i skogen kanske?



Av Kvasthilda - 2 november 2010 19:43


*rap*

Är proppmätt. Vi har ätit pizza idag. Inte mors högsta önskan men helt OK i min bok då jag slipper disken o framför allt matlagningen en dag som denna. O Junior har vispat ihop ett par kaksmetar som tillsammans bildar en Pinocchiotårta. Mums.

O som frosting on the cake, kom en gammal bekant på besök. Jag har inte träffat pojken - sen han var pojk för sådär en femton, tjugo år sen. Nu är han en stor man - på alla sätt o vis och far till en liten Harry. Harry är hemma i Rättsel med mamma - o pappa har inte ens en bild på sonen! Se där :-)

Sen står det en vas med orange (typ) rosor på köksbordet. Hade gärna tagit röda. Taximyxi. Nåja, det kom från hjärtat :-)

Jodå. Det är min födelsedag idag. Den senaste av en hiskelig massa.

Sonens tårta var KANON! Mums.

O jag är nyfriserad. Härligt att få av trasslet. :-)


Av Kvasthilda - 2 november 2010 09:15

Tema nr 193 Natt

302/365


Ännu en bild från Härjedalen. Har vi dag så har vi natt. Givetvis. En natt när SysterYster o jag var där hade vi en fantastiskt klar natt med fullmånen som lyste över sjön. Har inget stativ så jag ställde kameran på balkongräcket o tog några bilder med ett par timmars mellanrum. I första bilden ser man en lastbil passera efter vägen på andra sidan sjön. För några år sedan kunde man knappt ana vägen, nu efter all skogshuggning, ser man bilarna passera där.





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 2 november 2010 09:00

Tema nr 39 Dag

301/365


Sommarlängtan. En dag i stugan i Härjedalen. Det regnar. Som så ofta annars. Men det finns ingen annan stans jag hellre är när det regnar, än där. Förutsatt att gräset är klippt så man slipper tänka på det....





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards