Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2010

Av Kvasthilda - 16 november 2010 11:56


Ännu en klar och kall dag. Träden är vintervita av snö och frost. Frusen snö. Taggig och arg är snön men när det är så mycket av den ser den snäll o julgo' ut. Det glittrar i solskenet. Alla miljoner, triljoner o fler små snöstjärnor som glimmar och gnistrar. Vackert så det nästan gör ont.


E-pigan har varit ute o fotat på förmiddan så när jag vaknade (som vanligt efter en låååååång sovmorgon, ska jobba inatt så I am entitled) fick jag tillbaks mitt minneskort. Varför lånar hon inte mitt objektiv? Heheheee. Nog får hon låna min kamera :-)


Hoppas jag hittar lite av julstämningen inom mig idag o hinner baka ett par kakor innan jobbet idag. Tänkte mig mjukpeppisar idag. En månad till är vi kvar på vårt ställe i alla fall o stressen är mindre. Tagga ner!


Idag har Vibeke ochh Viveka namnsdag. Jag känner ingen Vibeke men en Viveka.


Av Kvasthilda - 16 november 2010 09:15


Eget tema nr 22 Stark

22/52


En liten rallarros kryper upp ur makadamet och tar sig genom utspillda malmkulor. En stark liten växt!




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 16 november 2010 09:00


Tema nr 316 Trädfällare

316/365


Ännu har jag inte sett innevånarna i den här bostaden. Trots att hyddan ligger alldeles intill en väg är de osynliga. Eller kanske därför? De kanske har bytt bostad o flyttat nån annanstans? Det finns lite spår av dem i markerna runt omkring. Bävrar förstås.

För att accentuera bäversidan av det hela hade jag tänkt fotografera en figur i Bjursås. Deras hockeylag heter Beavers (eller är det fotbollslaget?). Bjur betyder nämligt bäver på gammalt dalmål. De har en staty/skulptur av en bäver i korsningen in mot Bjurs men jag kom mig inte dit...





Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 15 november 2010 23:55


Så har man då fått schemat för december. På sina håll är det deprimerande läsning, på andra helt OK. Det värsta är ju givetvis efter Lucia då vi ska ut på sjöbangår'n. Dvs STARTA vårt skift därute. Jag får en evighetslång väg till jobbet. Please give me a körkort. Eller tiden att ta ett! Ta en snabbkurs. Jo just ja. Måste ju få ledigt för det o i det här företaget är det stört OMÖJLIGT.... Trots att vi inte har några tåg att köra ett tag. Skulle kanske ha tagit ledigt resten av december o passat på? Nä, just ja. Planering. Man måste ju rymmas. Få en plats.


O blankdagar i jul.... Kulijul. Not.


*suck*


Av Kvasthilda - 15 november 2010 09:00

Tema nr 329 Utsmyckad

315/365


I Sundborn är det mesta utsmyckat på ett eller annat sätt. Här ett gäng brevlådor. Såg flera såna här samlade brevlådetavlor. Självklart blir inspirationen stor i Carl Larssons hemby.





Bjuder på en extra bild.... Rester efter nån studentfest månne? Det utsmyckade trädet står i Läroverksparken i Falun. Ett kärt tillhåll för studenter... ;)




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 14 november 2010 16:16


14/11, kl 14.18


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Bildligt Talat v46



Av Kvasthilda - 14 november 2010 15:23


Det har varit en fantastiskt vacker dag idag. En arbetsdag. Är fortfarande en arbetsdag fast mina tåg var/är inställda. Har jour några timmar till. "ifall nåt händer".


Fotat runt 14.20


Tempen har hoppat mellan 17 o 18 grader idag.


Nu är klockan strax fyra o det är becksvart ute.


Av Kvasthilda - 14 november 2010 09:00


Tema nr 356 Ånga

314/365


Ångar. Det gör inte det här loket just nu. Det står mest still och ser vackert ut. Regnet öser ner och om bara solen kommer fram så ångar det om loket, alldeles av sig självt när regnet sakta torkar bort från dess svarta järnyta. Om loket skulle gå i tjänst ångar det och frustar på sin resa genom landskapet. Just här är landskapet Dalarna för loket står parkerat i centrala Mora, intill järnvägen och stationen där.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards