Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

tupplur

Av Kvasthilda - 31 december 2010 09:36


Så har man klarat av årets sista skift också. Med en morgon utan frukost. Kom tidigt till Gällivare inatt o kröp genast i säng. På morgonen stod hotelldörren låst. Ringde upp hotellet o det skulle vara stängt för de "hade inga gäster inatt". Ja men VI då?? "Nä, det ingår inte frukost i avtalet med GC". Jo men tjena. Tack för den. En av frågorna jag ställde när jag for ner första gången var just angående frukost. Finns det frukost eller finns det andra möjligheter/alt måste vi ha med egen frukost (KAFFE o gärna nån god macka)? Det skulle finnas. Både enligt Psf, arbetsledare o hotellchef. Men inte på nyårsaftons morgon. Va fan.

Väl ute i vitå såg jag ett tomtåg - med TVÅ Iorelok. Eller fyra om man ska vara petig. Shit. 658 (hoppsan, nu ska vi inte överdriva, 68 ska det vara!) tomburkar o dubbla lok. Långt som kinesiska muren. Måste ha sett ut som en flytande mur där jag for fram i det überkalla vinterlandskapet. Om nu nån kunde ha sett nåt i beckmörkret vill säga. Överlångt. Nästan 800 meter. Vilket innebär stopp på fel plats för det finns inte en driftplats i världen på Malmbanan som har plats för det tåget. Fick stopp in på två ställen. Första en miss, andra i väntan på den Heliga Kon. Parkerade till slut o kunde gå hem.

Fick skjuts hem av en av sjb-killarna. Tack :-)

Nu ska jag ta en lutare i soffan o försöka få lite sömn.

Ute är det mörkt än.

O kallt.


 
 
Ingen bild

Tandem

31 december 2010 10:45

Tack för mycket trevlig läsning under året -- och många härliga norrlandsbilder.

Kvasthilda

31 december 2010 13:47

Tack själv :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards