Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Kvasthilda - 3 januari 2011 23:29


Det låter som om Per och frun Kia dog i husbranden. Tragiskt.

Mina tankar går till familjen och en tår fälls för att Sverige förlorat en stor aktör. Hans tid var kanske kommen men vilket jävla sätt att dö på. En kompis till mig dog i en lägenhetsbrand för X antal år sedan. Hade inte träffat honom på länge men, var på en fest tillsammans en kväll och en av alla saker som diskuterades var brand-varnare! Han sängrökte o somnade samma natt. Tillsammans med kompisen dog hans flera meter långa boaorm.

Man får bara hoppas att de alla svimmade av röken långt innan branden förstörde allt vad de en gång varit.

Tråkigt också om Pers memoarer för alltid är borta.


Av Kvasthilda - 3 januari 2011 14:20


Förbannade tjorv. Ungarna har klagat på sina antivirusprogram i eviga tider men jag har så jäkla svårt att komma mig för att ta itu med skiten. Vill gärna sitta själv med datorn - men på mina villkor och där jag vill. Inte lätt när en unge är bosatt i soffan o en annan i sin säng.

Har fått mail om att prenumerationen "snart går ut" och nu när jag äntligen hittat tiden att leta mail och inloggninginfo - så HAR den gått ut. IDAG. Men JÄVLA SKIT! Det var bara att bita i det sura äpplet o skaffa en ny prenumeration.

Har just laddat ner det nya programmet. Nu ska det installeras på kottarnas burkar. Alla tre. Jag har ett gammalt program jag kör o det får klara sig ett tag till. Upp till tre datorer. *blech*

"undrar om jag ska byta lösenord på den här burken igen*

Min användare är ju administratör. Det andra är det inte och kan således inte göra några installationer eller systemändringar eller skrivningar till registret.

*arrgghhhh*


Av Kvasthilda - 3 januari 2011 09:00


Tema nr 282 Stående

5/365


De flesta datorer är av tornmodell idag och således stående. Det var nog länge sen datorföretagen slutade med "desktops" av liggande modell. Som man knölade in under skärmen... Jisses.... Sonen har fått en ny dator. Det här är en burk vi haft ett tag som kraschade i våras och ingen har hittat orken att ta itu med den. Dottern har en massa foton och filer på en extra hårddisk och min dator har ingen IDE-anslutning så den har fått vänta på sig. Nu hade sonen det i nya datorn så äntligen har vi kunnat rädda gamla filer :-)

Får se hur länge skalet blir stående här nu då....




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards