Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Kvasthilda - 5 januari 2011 21:04


Kom ner till svappis o pratade med personalen via radion. "Vill du ha de dåliga nyheterna, eller de goda?"

~ Tja kör så tar vi allt på en gång.

~ Du får gå vid sextiden så får ditt tåg gå i ett tidigare än det är tänkt....

~ Men jaha. Vad är de goda nyheterna då?

~ Ja, men det var ju de!?

~ Jaha....

~ Tyckte du inte det?

~ Nä, nu får jag ju inte en härlig kväll i ert kök med er i radion att lyssna till. O bara sitta o vänta. O vänta.

Mwahahahahahaaa. Nä, underbart skönt måste jag säga. Stannade på KMB o väntade in Ole som kom med en taxi bara minuter senare. Behövde inte ens öppna matlådan. Då spar vi den till i morrn.


Av Kvasthilda - 5 januari 2011 12:04

Förkylningarna har drabbat oss igen. Just nu sitter E-pigan o jag o snorar ikapp. Har sovit jättedålig på efternatten då min nästa har korkat igen. Maken har knuffat mig flera gånger då jag legat på rygg o antagligen dragit stora timmerstockar. Vaknade titt som tätt med saliven rinnande o torra läppar. Vilket jag avskyr. Sånt som händer när jag inte kan andas i näsan.

Svärmor hade ett stående uttryck i snoriga förkylningstider: "Åh, jag skulle vilja se hur det fungerar därinne. Måste vara som en separator" Snortillverkning på hög nivå.

Dags att investera i nya näsdroppar. En för vidgande o en för mjukgörande. Nozoil. Som att slänga in majsolja i näsan! Fan det borde räcka att ta pipetten från när ungarna var små o suga upp lite köksolja av nåt slag....

Lillkullen är visst också snorig. Tacken för att han tillbringade gårdagen med sin årfyllande flickvän.

O jag som varit ledig börjar ju om o jobba idag igen. Fullt schema i helgen. Med alla dessa underbara timmar i svappis. *suck*

Nä, fixa lite matsäck då kanske. O packa ryggsäcken med servetter....

Av Kvasthilda - 5 januari 2011 09:00

Tema nr 166 Långsam
7/365


Min kamera är inte alltid så snabb. Med långsam slutartid kan ett foto på katten liknas vid ett alienfoto. Dock är katten av utomjordiskt ursprung så det är väl inte helt från sanningen. Apropå gårdagens tema... (rackarns, har ju stuvat om igen o flyttat inlägget till morgondagen) Ett av ärdets favorituttryck "Oh My GOD, it's so Fluffy I'm gonna DIE!" Han ser lite fluffy ut, Neo.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards