Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

joooppieeeejoooooo

Av Kvasthilda - 11 januari 2011 20:38


Ibland är livet rätt sweet. Försov mig i morse. Hade siktet o klockan inställd på ett senare tåg. Psf ringde o efterlyste mig cirkus en timme efter att jag skulle ha varit på jobbet. Hoppsan. Kastade på mig kläderna o gubben skjutsade ut mig. Rusade in på orderrummet, loggade in på datorn o tog ut min körorder. Hastade iväg till loket o kom iväg .... hmmm en timme efter ordinarie avgångstid. Å andra sidan hade jag fått vänta en halvtimme i alla fall för tåget var bromsprovat en halvtimme innan jag kom. Ungefär. Gick iväg o fick stopp på första driftplats. O där stod jag. O stod. O stod.... Huuuuuuuuur länge som helst. Tur att man hann slänga ner boken i väskan! Fjärren vågade inte släppa mig ner till svappis då de inte fick tag i personalen där. Ja, men hallåååååååå!!!!!!!!! Vi RYMS där. Jag hade kort tåg o det är gjort just för att rymmas på ett av spåren. BAH. Var bara att vänta in mötande tåg..... Hann läsa några kapitel innan det dök upp. Hann också se en underbar rosa himmel också. Solen är inte långt borta....
For ner till svappis o stannade. Där skulle de till att ha möte. Strax innan ankomst ringde op o sa att det var lite ändrade planer. Jag skulle gå hem med ensamt lok. JAYYYY.... Klev ur för att meddela gänget... o hoppsan gänget var rätta ordet. De skulle till att ha möte. Ringde op igen o frågade om de skulle ha loket snabbt - "...o säg ja!" Jodå, "det ska in i stall för översyn". JIPPPPPPIIEEEE! Jag kör det till stall. Apselut. Ringde fjärren o frågade om det var OK. Lite tvekande var han men jag sa att jag stod i apt i flera timmar.... "Jaha., Ah, du får gå. Vi säger det. Lite kan du få igen" :-) Sagt o gjort. For hemåt o hann en bit innan en dum jävla renjävel inte kunde kliva av spåret så jag fick bromsa o lusköra..... Blinkade o tutade o den traskade o lufsade o småsprang längs ena rälen - på INSIDAN. Men för helvete, kliv åt sidan!!!!!!!!!! Å inte det. Ett par km lusade jag bakom den envise jäkeln som hela tiden sneglade bakåt för att se var det där stora åbäket bakom den var nånstans. Så fort jag saktade in för mycket slöade den till också. GÅ ÅT SIDAN!!! Plöstligt fick den ett ryck o drog iväg så jag kunde lägga på lite fart.... Kom hem o parkerade i stall :-)  Jag hann hem o börja med middagen o tillome äta den innan min avgångstid var inne. SWEET :-)


Väl hemma väntade vårt paket från ComHem på "posten" o Maken hämtade det. Strul med inställningarna. Teven hittade inte kortet.... RING SUPPORTEN! Nä. Gubben vägrade. Jamenförhelvete.... Det är ni som hållt på med teven, varför ska jag ringa som inte har en susning om vad ni gjort?!? Nej. TVÅ-åringar är lättare att hantera än en tjurig gubbe.

Ringde supporten själv o det tog sin tid (VAD jag avskyr dessa jävla "uppge ditt ärende"-verktyg. "Ursäkta, uppfattade inte vad du sa. Uppge ditt ärende"). Supportkillen skulle ringa Samsung för att kolla upp lite grejer o återkomma. Efter en stund ringde han upp igen och efter en kvart ungefär hade vi fått allt att fungera och bilden var knivskarp. Äntligen var den analoga sändningen borta o en digital värld öppnade sig. Vi hade dock fortfarande inte alla kanaler så det var bara att ställa in den hiskeliga reklamkanalen från ComHem o vänta en timme. Ljud AV. Nu har vi bild o X antal extra kanaler. Många av dem försvinner väl då vi bara har ett mellanutbud. Gubben sitter just o ser Canal+ Action där presidenten just blivit skjuten. Den har vi INTE.


Men nu är allt lugnt. Förutom att vi inte har en tevetidning. Värdsliga saker.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards