Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Kvasthilda - 13 januari 2011 09:00


Eget tema nr 1 Sliten

15/365


Soffan är sliten. Färgen är avgnagd överallt. Man kan följa åren i slitaget. Det är grundfärg. Eller inte. Det är en grå färg som funnits under all den gröna färgen. Sen är det målat minst två gröna nyanser. Den är sliten efter att ha stått många år i en jaktstuga innan soffan fick ett ännu mer ihärdigt liv som kökssoffa i min familj. SvågerTvå har tiggt den flera gånger. Maken älskar soffan. Under några år hade vi en hemvävd matta som skydd för locket. Nu ligger det ett fult liggunderlag där i turkost o lila. Katten har klöst hål i den. Men den duger att sitta på. O Maken ligger på den. Med ryggen mot elementet så det blir varmt o gott åt hans slitna rygg. I min bild finns endast en liten detalj från en hörnstolpe. Den är väldigt sliten.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 13 januari 2011 01:10


... är det visst idag. Dvs Tjugondag Knut. Får se om vi (jag) ids ta ner julen när jag vaknar. Tror jag väntar till helgen. Vi är alltid så sena att få upp julgrejerna så de brukar få vara kvar till nästkommande helg efter tjugonda'n. Är ju ledig i helgen. Måste ta ner senast i helgen annars lär det bli stående till nästa helg. Ska ju bort på utbildning till veckan.


Var så tidig igår o idag blev det övertid. Klar för avgång från stan före tidtabellen men fick vänta in den. Sen blev lastningen sen pga lite kulor i silon så då blev jag sen hem i stället.

O söte Ole lyckades lösa ut larmet på Kumla innan han löste av mig. Det var bara att ringa Securitas.

"Min norske kollega lyckades utlösa larmet...".

"Jojo, skyller du på kollegan?

Mwahahahahaa... Kul kille.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards