Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Kvasthilda - 17 januari 2011 18:37


... nä, så enkelt är inte livet. Jag sitter just nu på ett hotellrum i Luleå o kikar på teve o nyheterna. Det har varit en lång dag. Hann inte hämta ut biljetterna i morse men fick i alla fall åka till Lule på min bokning... Konduktören var schysst. Hade allt varit rätt skulle jag ha fått lösa en ny biljett. Måste hämta ut den/dem före fredag i alla fall. Helst i morrn. Allra helst IDAG.... Bah. Får väl se vad det går att göra annars.

Har varit en dag fylld av information. Det första man ser när vi kliver ur bilen (blev hämtade vid stationen av insen) är vår regionschef.... Hälsade knappt. Ska det vara så svårt att säga HEJ - om än inte att ta i hand samtidigt, vilket bara vore hyfsat att göra. Men nä. Blicken i backen o nåt litet morr i mungipan.

Som tur är, är det inte kallt i Lule. I alla fall inte överdrivet. Kallgrader o vind här är synonymt med frostskador. *HurrBurr*

Har sovit sådär en fyra timmar inatt. Blev sittande med Storpigan vid teven o vi såg ett par filmer på raken. När jag tänkte gå o lägga mig bytte hon kanal och jag fick syn på Aidan Quinn i jeansskjorta. Tillsammans med Mary Stuart Masterson innebär det Benny & Joon och en av mina favoritfilmer! Jag bara ÄLSKAR Johnny Depp som Sam och Mary som Joon. Underbar kärlekshistoria. Har ju sett filmen men jag hade enormt svårt att slita mig. När klockan började närma sig en halvtimme i midnatt var det bara att ge en bitchslap o ta sig från vardagsrummet. GÅ O SOOOOOV! Shhhhesh.

Före den avverkade vi en Christian Bale med nämnde Johnny Depp i Public Enemy. Deppen är myyyycket snyggare som den förvirrade Sam än som gangstern John Dillinger.

Häromdagen såg vi Bale i 3.10 to Yuma. Nä, häromnatten. Kanonbra film. Så jävla skönt att se honom i helt andra roller än den där vidriga American Psychot. Jag började läsa boken en gång men äcklades så enormt att jag slet den i bitar o kastade bort den. Filmen ska visst vara mycket bättre, men jag är inte så mycket för såna horror-filmer.

I morgon blir det mer grillning - och en av våra insar kommer ner. Han är nybliven instruktör och ska vara med o lära ut. KUL!

Har ätit en räckmacka till "middag".


Av Kvasthilda - 17 januari 2011 09:00


Tema nr 67 Frukt
19/365


Jag älskar den här marmeladen. "Hög halt av frukt" står det på etiketten :-)  Ingefära- o apelsinmarmeladen till höger har en försvinnande åtgång. Tycks vara mycket apelsin hos oss :-) I de få fototeman jag haft i 365an hittills i år, har tre innehållit apelsin av ett eller annat slag. Fyra faktiskt. Mjukpepparkakan har apelsinmarmelad i receptet! Småburkarna fanns i presentkartonger till jul och vi köpte ett par askar för att kunna variera lite. Måste bara köpa Digestivekex! Jag gillar dem med olivolja. Eller på rostade mackor. Gott till té. Mysigt att börja söndagsmorgonen i lugn o ro.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards