Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Kvasthilda - 20 januari 2011 21:14


Hugaligen. Man är iskall av dagens utomhusarbete och hjärnan är överkokt av alla termer man blivit tilldelad. Idag har vi lekt ute på spåret med att multa lok, dvs sätta ihop två lok till ett. Det är nödvändigt när tåget är för tungt eller att man ska ta med sig ett extra lok av en eller annan anledning.

I morgon har vi provskrivning och nästa vecka börjar praktikkörningen - om sådär en tre turer totalt....

Gick på bolaget o köpte en liten whisky för att sedan krypa ner i badkaret med min bok och ett glas. Ett ynka litet glas med några få centiliter och huvudet spränger. Vaknade med huvudvärk redan i morse och har haft en lite naggande känsla hela dagen... Inte kul.

Gick en sväng med kameran på stan. Under lunchen var vädret kanon. Promenerade ut med kameran redan då och tog en snabblunch på en hampisrestaurang (hade varit bättre/hälsosammare om jag följt kollegorna tror jag, men skit i dé) och solen strålade från blå himmel när lunchen började. När jag lämnade restaurangen började himlen mulna igen. BAH.....!

Fotade lite frost o annat.

Efter jobbet gick jag alltså på stan o fotade lite mer. En kort sväng in på Lagerhaus o sedan Indiska strax före sex o när jag kom ut från Shopping föll snön i täta sjok. Tätt snöfall... Äh. Det var bara att vandra "hem" igen.

Träffade dock en gammal kompis o fd granne på Indiska - o hennes söta dotter. KUL! Var ett tag sen. Vi ses oftare via bloggarna o ibland på facebook än i verkliga livet. Persilja Dillkvist o lilla Molly. Numer stora Molly.

Ska väl försöka få upp lite bilder i bloggen från dagens fotosessioner. Så småning-om :-)

Nu ska jag kika igenom övningshäftet o krypa i säng. Hoppas få sova inatt o INTE drömma om strömriktningar och motorfrånskiljare. Har ingen ordning på dem så det är bra om inte drömmarna blandar ihop dem ännu mer....


Av Kvasthilda - 20 januari 2011 09:00


Tema nr 220 Proffs

22/365


Vi for till Luleås Mecka o käkade lunch igår. Samtidigt passade vi på att titta till isen och det som pågick där. Luleå Hockey hade ett träningspass. Är inte Elitseriespelare proffs, vet inte jag. Tror dock inte Maken håller med mig just i det här fallet men det struntar väl jag i... ;p Det var kul att se dem in action, må vara bara under träning.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards