Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

en orolig själ

Av Kvasthilda - 22 januari 2011 13:39


men för helvete... GÅ O LÄGG DIG!!!!!!!! Hunden vandrar runt runt runt som en osalig ande här. Maken gick ut o skyfflade lite snö o jycken trampar runt runt runt. Runt o runt igen. O ett varv till. O tre. Var är Ceasar Milan när man behöver honom? Eller Storpigan för den delen.

Maken tyckte det vore bra för henne att kliva upp lite tidigare för att hinna få sig liiiite solsken o dagsljus i alla fall o inte bara skymningsljus o nattmörker. Vampyrer.


Apropå vampyrer. Träffade Benksch på MAX i Luleå igår på lunchen. Vår söta extradotter. Hennes klass hade varit på en klassresa med diverse studiebesök. Träffades igen på järnvägsstationen innan avgång hemåt och vi började prata böcker. Hon har ju lånat några av E-pigans böcker och hade tänkt komma förbi nån dag för att lämna igen dem. "Eller mina." "Ehhh. eller dina." "Tja, det är nog jag som betalt dem men de tillhör nog hennes bokhylla mer än min nu." Har ju läst dem en gång.

"O vet du vaaad? I min resväska ligger de sista böckerna i bägge serierna"...... Jag retades lite med henne. Men det var sant. Vampire Academy och House of Night är nu avslutade och båda böckerna väntar på att bli lästa. Sista boken om Rose och hennes vänner är skitsnygg. Omslaget alltså. Blodrött med ett svart spetshjärta på framsidan - och lite rinnande blod i överkanten. Omslaget är matt men de har lagt lite glanslack över hjärtat och det rinnande blodet. Ursnyggt. Har börjat läsa den. Fast vi snackar bara en halv sida. Eller blev det kanske en o en halv? Inte mycket i sammanhanget, då boken är den tjockaste i serien med runt 580 sidor totalt. Last Sacrifice. Det kan inte vara Rose som offras då hon kommer att återses så småningom i nya serier med andra karaktärer ur den här serien. Richelle Mead vill inte släppa taget om Moroier o dhampirer, men Rose har liksom gjort sitt.

Kanske bäst att läsa ut den innan HanskiPanski kommer o rycker den ur fingrarna på mig!

Jag har slut böcker av Sherrilyn Kenyon just nu och det finns åtminstone tre till om hennes Dark-Hunters som jag inte har ännu. Har dock läst den mest efterlängtade och en av de bättre i serien. Den om "överhuvudet" Acheron. Tjockast i serien då den innehåller två böcker. Typ. Mmmmmmmums.

Åsså väntar en bok ur Alien Huntress-serien av Gena Showalter. Härligt :-))

O en trio Nora Roberts. Bra att ha när man ska ligga timtals på bortastation. Om en vecka börjas det. Bodensvängarna är inte snälla. Ungefär som Narviksturerna. Man är borta för jobb närapå ett dygn.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards