Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Kvasthilda - 30 januari 2011 22:28


Narvik 27/1, kl 12.10


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Bildligt Talat v4



Av Kvasthilda - 30 januari 2011 22:20


Men varva ner för helvete.


|

|

|

|

|

|






*SUCK*



Av Kvasthilda - 30 januari 2011 21:54


Har inte varit med i många fototeman på sista tiden. Tiden är just vad som inte funnits. Och inspirationen kanske. För det här temat hade jag dock bilder som kan passa, tagna i torsdags. Det enda de har gemensamt är att de är fotograferade i Narvik - och att de på ett eller annat sätt visar fyra kanter :-)



¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤



Show me Yours @ WTFdotCom


Av Kvasthilda - 30 januari 2011 10:23


Det är besvärligt ibland. Mina arbetstider ställer till med mycket. Jag hinner knappt med mitt liv emellanåt. Upptäckte häromdagen (eller -veckan) att ett par av mina epostadresser inte fungerar. De kan inte verifiera mig. Nä, tror fan det när betalkortet gått ut och jag inte uppdaterat det hos sajtinnehavarens betalningstjänst. Då börjar den evinnerliga jakten på information, uppgifter, lösenord, användarnamn, kundnummer o fan o hans moster. Nu har tjänsten kommit igång igen, betalningen är gjord men epostadresserna är fortfarande inte tillgängliga. *grrrrrr* Får bara hoppas att jag slipper ladda upp hela jävla innehållet till sajterna igen för jag har inget fungerande ftp-program och att ta den fil för fil känns inte så lockande. Vi snackar tuuuuusentals bilder och filer. *arrrggghhh*

Får ta o se över det där med ftp tror jag. Inget är ju gratis o jag har liiite annat att lägga pengar på nu. En ny hårddisk är ett enormt prio som jag måste avvakta med i alla fall.... *suck*

Jag har fem gig ledigt på en och annan disk. Det är fullt. Vilket är lite kul för vår första dator hade en JÄTTEstor hårddisk - o den var fem komma fem gig...
Hahahahaaaaa....! Men då hade jag ingen digitalkamera. Visserligen scannade jag in foton då men de är skitkassa i kvaliteten och kan inte räknas. På nåt sätt. Jag menar, petar man in tjugo-trettio bilder på en D I S K E T T är ju kvaliteten därefter. Minns ni när man kunde få foton på diskett från fotoföretagen? Tror jag har ett ton disketter från nån av fotofirmorna, Fotolabo hette de. Senare blev det på CD men bilderna hade mycket att önska i alla fall vad gäller kvalitet. Jag menar, min kamera tar foton idag så inte ens ETT foto skulle rymmas på en diskett. Fantastiskt.
Sååå fem gig på mina hårddiskar idag, betyder FULLT.... *waah*


Av Kvasthilda - 30 januari 2011 09:00

Tema nr 7 Arbetsfordon
32/365


Ett av mina blivande arbetsfordon. Ett godstågslok. När detta publiceras borde jag ha hunnit examinerats på den här loktypen - om nu vår Psf lyckades få till turerna. Det är en Rc4 under översyn. De hänger upp skyltarna för att ingen ska rota runt i loken utan tillstånd. "Arbete pågår" står det. Det kan vara småsaker som ska åtgärdas - eller stora saker. Tror att den här saknade en bromsventil för tillfället. Arbetsfordon i dubbel bemärkelse :-)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards