Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

husvagnsliv

Av Kvasthilda - 6 februari 2011 17:02


Men jaha, Är det så här det är? Vi äger ingen husvagn men på jobbet har vi en som "dagrum" - eller nattvilorum för den som jobbar tidigt. Ingen av turerna räknas som natt så egentligen är det bara dagrum. *bah*

Kallt är det. Jag ids inte fundera ut hur man ändrar nåt här. Utanför dundrar dieseln värre än i köket med "pinnstolarna". De har faktiskt stoppade säten och väggarna dämpar maskindundret betydligt mer än pappväggarna i en husvagn. Inte m,ycket till vila här inte för den som så önskar. Bor vi på hotell ska vi helst ha ett rum "mot baskidan" och inte mot gatan - just för att få så mycket vila som möjligt är. Säkerheten framför allt. Jaja.


Ska kika lite på mina kyrkforon för veckans ABC. Har inte haft en chans i håvete att börja med det. Veckans bokstav är N och jag har ju en alldeles pinfärsk kyrka just på N. Kanske vi tar den då? Eller inte.

Om jag får nån styrsel på fingrarna. Har varit ute o hackat is. Loket var helt nerisat och det tar på händerna att hacka is. Lättare vore om, det fick komma in i värmen i lokverkstan nån gång. Det här vädret är hemskt. O just nu dundrar det stormar uppe i fjällen. Kan inte hålla in shiftknappen. Mitt lillfinger bara skakar. Ingen kontroll där inte.

Fan kaffet har kallnat o är nästan slut. När det är såhär kallt är det ju skitsamma om det snart är slut. Det smakar skit. Kanske jag ska gå in o hämta en kopp till? Skulle ha tagit termosen med mig i alla fall! Den rymmer tre koppar. Perfekt för en stunds stillastittande. Nåja, går väl in o äter lite mat sen. Får kanske klara mig tills dess.


Ute är det vitt vitt vitt. Har kommit en massa snö. Träden är nedtyngda igen av snön. Hade gärna velat ha lite rimfrost - utom i högspänningstråden. För att fota. Inte kul att köra tåg under!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards