Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

chef from hell

Av Kvasthilda - 7 februari 2011 13:23


Det känns som söndag idag. Måndag. Hmmm.... Jag var hemma flera timmar före min ankomsttid till hemmastation igår. Ibland är det skönt att det jämnar ut sig. Övertid en dag och tidigt hem en annan. Men det går ju bara om vår OP ringer fjärrskådaren och vill ha hem tåget tidigare - för en tidigare genomgång. Det har tydligen varit såhär hela veckan sa skiftlaget i svappis. Skönt att trenden inte bröts igår då :-)

Dock hade jag gärna låtit bli att försöka lägga om växeln med knät. Typ. Skulle gå över spåret till mitt lok o snubblade i snön o halkade rakt in i en växel o slog benet i rälen. Jag har ett blåmärke stort som Nordpolen idag. Det är inte så stort då, säger Stoprigan, Nordpolen håller på att försvinna.

Jag har två lediga dagar nu och är ledig fyra! Hade kunnat följa Maken till Långträsk. Han skulle vara på en HLR-kurs idag. Det kom ett sms om den sjunde kl tolv. Kom till jobbet o det var i morgon. Ja, men grattis. Så han drog nyss söderut. Jag hade som sagt kunnat följa o ta tåget hem på torsdg o ändå hinna med god marginal till jobbet. Kanske den turen är inställd också? Fast risken finns att det blir taxi till gälka för växling på natten om så blir fallet. Vansinne. Om det nu blir helt inställt jobbar jag inte förrän... ja när då? Onsdag nästa vecka? Äh,m kanske det var måndag. Har fyradagarshelg nu. Jobben nästa vecka är dagtåget till svappis o det har också varit inställt hur mycket som helst.

Nåja, den som lever får se.

På teven visas en dokumentär om Gordon Ramsey. INNAN han blev Chef Ramsey med hela världen. Han är jagad av nåt tevebolag som pratar om Chefs from Hell. Antar att det är därifrån han fick idén o namnen till sina teveserier. Han är mindre skrynklig och har sitt originalhår. Inget blont insprängt nu.

Har precis öppnat sin restaurang. Skällt ut en fransk kille efter konstens alla regler för att han bar ett blått plåster. Kan man ju hålla med om i en riktigt fancy restaurant.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards