Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Kvasthilda - 14 februari 2011 23:59


Några minuter i midnatt o jag håller på att somna. Har suttit o chattat med en kollega på fejjan i flera timmar - samtidigt som jag jobbat med foton - o tittat på teve emellanåt. Nu är min nacke helt slut efter allt koncentrerat stillasittande. Dags att krypa i säng - IFALL telefonen ringer halvnio i morrn. Har ju jour gubevars.


Ha en skön natt., Här är det tjugosex kalla grader ute. Ljus brinner. Votivejus luktar gott. O jag går o lägger mig.

Med släckta ljus givetvis.

Go'Natt!


Av Kvasthilda - 14 februari 2011 09:00



Tema nr 47 Dubbletter

47/365


Inte bara dagens siffra och fotonummer är dubbletter. Bilden visar också en del dubbletter. Hur många ser du?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 14 februari 2011 08:34

Himmelska tider. Hur mycket kan en mage bullra? Egentligen? Jag har ätit en skål med fil o mixade kuddar o havreringar (väldans kostcirkeladapted) och nu bullrar min mage värre än nattens salva i gruvan.

Sitter o väntar på ett telefonsamtal . Mitt tåg är nämlich inställt idag och det borde betyda ett samtal från psf vad det lider. Bara det inte blir annat. Man vet aldrig vad de har i luntorna i stället. Finns förvisso inte mycket jag KAN göra som passar med dagens tur, och som passar in före morgondagens tur osv osv.

 Solen jagar iväg den sista morgonrodnaden på himlen och färgar i stället de snötäckta taken i en rosaaktig ton. Så härligt att vakna tidigt en sån här morgon, må vara något ofrivilligt. Med tanke på att jag sov min beskärda del av gårdagens dygn gör det ju inget att vara uppe i ottan - runt sexsnåret ringde jag op för att bekräfta dagens eventuellt inställda tåg.

Solen stiger och skuggorna flyttar sig så sakteliga mot oss. Snart har strålarna nått fotbollsplanen nedanför vårt hus.

(MEN DET VAR VÄL SJÄLVA FAAAAAAAAAAAAAN.... Varför går det inte att justera bilden????)

Ett malmtåg rullade in för en stund sen. ÅÅÅÅÅH vad jag saknar norra sträckningen av Malmbanan! Allt är så jävla oroligt innan jag känner mig som "fullvärdig" malmtågsförare igen. Just nu tillhör man B-laget. Kollegorna som gick i kullen före oss får sådär en tio papp mer i plånkan varje månad. De får UT tio mer! Några av de lapparna kan man ju dra bort för att de har fått sina två hundår redan o går i fullklassbetalning, men annars känns det lite surt. O när man inte vet hur det kommer att se ut framöver.

Kaffepannan har slutat bullra också, Kanske bäst att ta reda på det innan det blir GK.

Ha en härlig Alla Hjärtans Dag därute i vinterkylan!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards