Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

buller

Av Kvasthilda - 14 februari 2011 08:34

Himmelska tider. Hur mycket kan en mage bullra? Egentligen? Jag har ätit en skål med fil o mixade kuddar o havreringar (väldans kostcirkeladapted) och nu bullrar min mage värre än nattens salva i gruvan.

Sitter o väntar på ett telefonsamtal . Mitt tåg är nämlich inställt idag och det borde betyda ett samtal från psf vad det lider. Bara det inte blir annat. Man vet aldrig vad de har i luntorna i stället. Finns förvisso inte mycket jag KAN göra som passar med dagens tur, och som passar in före morgondagens tur osv osv.

 Solen jagar iväg den sista morgonrodnaden på himlen och färgar i stället de snötäckta taken i en rosaaktig ton. Så härligt att vakna tidigt en sån här morgon, må vara något ofrivilligt. Med tanke på att jag sov min beskärda del av gårdagens dygn gör det ju inget att vara uppe i ottan - runt sexsnåret ringde jag op för att bekräfta dagens eventuellt inställda tåg.

Solen stiger och skuggorna flyttar sig så sakteliga mot oss. Snart har strålarna nått fotbollsplanen nedanför vårt hus.

(MEN DET VAR VÄL SJÄLVA FAAAAAAAAAAAAAN.... Varför går det inte att justera bilden????)

Ett malmtåg rullade in för en stund sen. ÅÅÅÅÅH vad jag saknar norra sträckningen av Malmbanan! Allt är så jävla oroligt innan jag känner mig som "fullvärdig" malmtågsförare igen. Just nu tillhör man B-laget. Kollegorna som gick i kullen före oss får sådär en tio papp mer i plånkan varje månad. De får UT tio mer! Några av de lapparna kan man ju dra bort för att de har fått sina två hundår redan o går i fullklassbetalning, men annars känns det lite surt. O när man inte vet hur det kommer att se ut framöver.

Kaffepannan har slutat bullra också, Kanske bäst att ta reda på det innan det blir GK.

Ha en härlig Alla Hjärtans Dag därute i vinterkylan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:00


  Tema nr 297 Stubbe 111/366   "Visst är man lite fånig" sa grannen när hon la en hatt på en stubbe i höstas och dekorerade den med lite rönnkvistar. "Fånig får man visst vara", svarade jag då. Den är jättegullig med den lite trötta hatten ov...

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards