Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Kvasthilda - 15 februari 2011 15:15


Har varit ut med tåg en sväng idag. Psf ringde precis efter att väckaren ringde andra gången. Låg o slumrade. Mitt tåg må ha varit inställt såhär i iiiiizzzzzkalla vinterkylan men jag fick masa mig iväg o köra ett annat. Behövde inte köra hela sträckan utan vi kastbytte tåg efter vägen, föraren som skulle ha mitt tåg sen o jag.


Kallt har det varit. Termometern på loket visade minus 34,5 som kallast - av vad jag SÅG. Kan ju ha missat en o annan grad.



Vändningen gick fort. När jag kom hem o parkerade brann det i ett lok intill. Inga lågor, men viss rökutveckling. Se där. Nåja, skit i dé. Fick stopp in på sjb o tog upp kameran. Luften vibrerade nästan av alla kristaller och solen har en stor halo... Härliga vintertid. Må vara svinkallt men fina bilder kan det bli om bara kameran pallar kylan!



Nu är gubben snart hemma. See'ya!


Av Kvasthilda - 15 februari 2011 09:00



Tema nr 48 Ekonomi

48/365


Hade i bakhuvudet en idé om att fota nåt så trist o tråkigt som ekonomipack för detta tema. Pengar är också trist och har varit med i fjol. Så kom jag ihåg dessa bilder av gamla Riksbanken i Luleå. Fotat för nästan en månad sen. Riksbanken är väl en bra symbol för ekonomi? Byggnaden inhyser inte en bank idag utan företag o kontor av annat slag men utan ekonomi funkar väl ingen av dem heller.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards