Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Kvasthilda - 20 februari 2011 12:51


Usch o fy vad jag är TRÖÖÖÖÖTT. Hade tänkt sova hela förmiddagen idag. Satt uppe sent, sent inatt för att vrida dygnet nån timme. Ska ut o jobba inatt o börjar vid halvtolv eller så. Ska jag nu gå i koma hela da'n? Maken klampade runt i lägenheten i morse (ja, före nio i alla fall) för att hjälpa Storpigan packa. Hon har åkt till Älvsbyn idag för att hälsa på sin kompis där. Jag får inte sova på ett dygn. Kommer inte att få någon vettig "nattvila". Vem kan sova klockan sju? För att få åtminstone fem timmars sömn behöver jag lägga mig nånstans mellan fem o sju ikväll...

Kommer ju inte att funka. O definitivt inte om Klumpfot är på krigsstigen som han var i fredags. Full o jävlig. Fast det är söndag idag o arbetsdag i morron. Hoppas jag.

Solen strålar från klarblå himmel och inte ens det kan jag njuta av. Trött Trött Trött. Vilket jävla liv man har.

O katten är borta. Följde med Matte.

Tror jag kryper under täcket med en bok. Kanske får sova en stund. Jag som inte KAN sova "middag".


Av Kvasthilda - 20 februari 2011 09:00



Tema nr 46 Djurunge

53/365


Kitchigt. Den här butiken i Narvik säljer mycket kitchiga prylar och en av alla roliga grejer jag såg var den här renen med sin kalv. Normalt sett har inte vajor horn när de har kalvar... Vad jag vet. O inte så stora som den här. Måste vara en sarv med en kalv :) Men söta är de!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards