Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Kvasthilda - 25 februari 2011 22:07


Idag kom ett paket i brevlådan. Fyra blå plastboxar med färgglada omslag. Det var de sista fyra filmerna som saknas i vår DVD-samling av Disneyklassiker. Fantasia och Fantasia 2000 åsså de "tråkiga" Familjen Robinson o Vilddjuren. Nu är nummerraden komplett. Inga hål. O jag behövde inte betala dyra tusenlappar för att få hem Snövit o Skönheten och Odjuret då de också getts ut en andra gång förra året. 49 filmer.

Snövit, Pinocchio, Fantasia, Dumbo, Bambi, Saludos Amigos, The Three Caballeros, Make Mine Music, Pank och Fågelfri, Melody Time, The Adventures of Ichabod and Mr Toad, Askungen, Alice i Underlandet, Peter Pan, Lady & Lufsen, Törnrosa, Pongo och de 101 Dalmatinerna, Svärdet i stenen, Djungelboken, Aristocats, Robin Hood, Nalle Puh, Bernard & Bianca, Micke & Molle, Taran och den Magiska Kitteln, Mästerdetektiven Basil Mus, Oliver & Gänget, Den lilla sjöjungfrun, Bernard & Bianca i Australien, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Lejonkungen, Pocahontas, Ringaren i Notre Dame, Herkules, Mulan, Tarzan, Fantasia 2000, Kejsarens nya stil, Atlantis, Lilo & Stitch, Skattkammarplaneten, Björnbröder, Kogänget, Lilla kycklingen, Vilddjuren, Familjen Robinson, Bolt, Prinsessan och Grodan. 49 stycken. Några av dem är inte helt kända och det dröjde länge innan de kom till vår region. De innehåller en del kortfilmer. Vet egentligen inte varför de ingår i klassikersamlingen på det viset då alla andra är separata långfilmer men de är där o vi har dem. Sådeså.

Det trista är att de två Fantasia-filmerna inte innehöll någon broschyr. Den senaste broschyren som följde Prinsessan och Grodan med har E-pigan lagt rabarber på, den rackarungen.

Men jag vet ju att samlingen är komplett.

På teven går en film i en annan serie vi också har komplett. James Bond, med en av mina favoritBondar. Underbare Pierce Brosnan.


Av Kvasthilda - 25 februari 2011 10:00


Hahahahaaa... Kör en FUSKIS idag! Det finns med all säkerhet någon kyrka, någonstans på Q, men jag har ingen i dagsläget så då hittar jag på en!



Envikens e-Q-meniska kyrka


Eller Missionskyrkan i Enviken, Dalarna. Har noll o ingen information om den annat än att det hålls ekumeniska gudstjänster och verksamheter här. 



Ekumenik


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Veckans ABC



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.


Av Kvasthilda - 25 februari 2011 09:00



Tema nr 107 I fokus

58/365


Till skillnad från gårdagens foto ser man idag en annan bild. Exakt samma motiv men med olika fokus ger det en helt ny bild av världen. Bakom staketet fanns det malmvagnar på väg till lossningen i Narvik! Detta är också i fokus i mitt arbete. När jag inte kör gods.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 25 februari 2011 04:39


Vaknade efter några få timmars orolig sömn. Det blåser småspik. Snöar o blåser kalla vindar. Sitter just i orderrummet o har precis pratat med föraren. Å så skönt. Han fixar växlingen själv! Bara avhängning.

Jag hade alltså kunnat sova, eller ja.... ligga kvar under täcket en timme till. Nu blev det inte så. Fyrtio minuter till taxin kommer.

O det snöar.


Undrar om lillgumman sovit nåt inatt? Det ligger också som ett täcke över mig. Ett täcke likt ett sandpapper. Rivigt och ont. Det tillhör livet att bli vuxen men gör fan inte mindre ont för det. O man kan inte skona dem från allt, hur mycket man än vill. Men man kan ju finnas där när de behöver den där axeln.

Förlåt igen Gumman att jag påminner dig!

Till Lillpigan, Det går över. Mamma älskar dig.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards