Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Kvasthilda - 6 mars 2011 17:52


Ja, säga vad man vill om Northug men en jäkel på att åka skidor är han.

Grattis!


Av Kvasthilda - 6 mars 2011 12:53


Ett ARE-tåg passerar utanför mitt fönster. Nå, inte p r e c i s utanför men en bit bort. Tågtrafiken är igång igen. Loklistan som sett så tom ut i flera dagar är åter fylld av tåg med lok. Jag har fridag i morrn, en sån där fantastisk Blankdag på tisdag och en ARE-tur till Boden på onsdag. Lugn start på veckan. B-dagen är jour. De kan inte ge mig nåt om jag ska köra till Boden. Finns inget som passar. Förvisso kan de ringa idag o orderge, men mitt skift slutade vid ett inatt (det skiftet jag inte ens haft) o då är mobben död. Så då är det jour. O deras brevlådeskägg om de ger mig nåt.

Fast det är rätt trist att INTE köra tåg. Att bara vänta. Inte göra nåt. O jag längtar efter att få fara norrut, laviner o vårfloder till trots. Jag saknar Malmbanans norra del. Den fantastiskt vackra naturen. Att bara köra söderut är trååååkigt. Skog, skog o åter skog. Mer skog. O myrar. Man ser Kebnekajsemassivet från en plats efter södra linjen, mer av det än efter norra linjen, men det är bara om vädret tillåter. Å andra sidan ser man inget norrut heller om vädret så inte tillåter...


Femmilen är också på rull. Ge den där norrtuggen vad han tål idag nu!


Av Kvasthilda - 6 mars 2011 09:00



Tema nr 332 Vardagslyx

67/365


Detta är vardagslyx för mig. Att kunna krypa upp i en fåtölj med en god bok. Att hitta tiden att läsa en stund. Drömma sig bort. Eller bara koppla bort livet runt omkring. Här finns det mycket att välja på!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards