Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Kvasthilda - 29 mars 2011 15:40


... ska syndaren vakna. Nej då. Sitter o väntar på mitt tåg. Det är för närvarande två timmar sent. Egentligen har jag börjat min andra del av dagens tur men varför sitta på ett trist orderrum när man kan hålla sig här en stund till? Håller koll på avgångstiden - eller snarare ankomsten. Eller nä, avgångstiderna - för alla driftplatser tåget passerar. +123, +122, +122.... Där håller det dig. Undrar vad som hände? Det har varierat mellan 75 o 97 tidigare - åsså plötsligt 122? Ingen notering. Måste vara fjärren som dabbat sig?


Har gjort ett kyrkobesök idag. Träffat kyrkoherdar och ungdomspräster. Eller en sådan. Hittade till en av Bodens små kvarterskyrkor.


Solen strålar från knallblå himmel. På andra delar av vårt avlånga land snöar det. Inte här. Ännu.


Nja, kanske ska ta o åtminstone förbereda sig lite. Stänga datorn o packa ner den. Gå till Äntligen o fylla termosen. Äh. En timme kvar. Drygt.


Av Kvasthilda - 29 mars 2011 09:00



Tema nr 184 Mys

90/365


>^..^<



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 29 mars 2011 08:43


Usch o fy. Trött. Trött. ÖVERtrött.

Har just ätit frukost på hotellet i Boden o pratat bort en stund med en kollega. Min söta, gulliga kollega som blev min räddare i nöden idag. Jag glömde plånkan hemma. IDAG IGEN...! Jag måste ta ut en slant o stoppa i arbetsjackan så jag inte åker hemifrån helt näck varje gång.... Just idag tog jag inte med mig någon matsäck - annat än yoghurt o en macka men det är mest för resan ner. Mackorna är kvar men yoghurten uppäten - till Charlottes Snälla snälla.

Andra gången det händer nu. Ja, att jag glömmer börsen alltså. Hopplöst. Inte nog med att man behöver tre ryggsäckar beroende på vilken tur man har, man behöver dubbla plånkor också.

*suck*

Det har varit småkallt på sina håll inatt. Pratade med Vännäs o just då visade termometern minus 21. Kompisen sa att det varit ännu lite kallare.

Höll på att plocka en orrtupp i morse. Han satt på rälen när jag närmade mig o lyfte inte förrän i allra sista sekunden. Självmordskandidater.  

O jag har knappt sovit. La mig halvåtta igår med proppar i öronen o hoppades på att få lite sömn inför skiftet. "Vi lovar vara tysta" sa Maken. Jo, Tjena! SvågerEtt o SvågerTvå i köket, Inte fan är det tyst då. SvågerTvå hör dessutom så jäkla glest så han höjer rösten ännu mer. Ett har en fungerande hörapparat men inte Två.

Har vaknat minst en gång i timmen sen jag la mig. AVSKYR dessutom att sova med öronproppar.

Nu måste jag ta en stödvila en stund. Kanske kompisen o jag går ut o käkar lunch sen. Hon bidrog till min lunchpeng. Som sagt, Min ängel :)


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards