Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

steg för steg för steg för.....

Av Kvasthilda - 4 april 2011 09:43


Jaha, så är man igång då. Hahahhahahaaaaa! Vi deltar i stegtävlingen. 4 april till 1 maj. Testade stegräknaren.

Tänkte be om skjuts hem. När jag stannade mitt på sjöbangår'n i stället för i gruvänden vid orderrummet struntade jag i det o tog en promenix istället.

*arrgghh* Tror Himmelstrands jäkla låt sitter kvar. Ljuva Dixieland. Promenix längs strand.

Går ju faktiskt längs stranden av Loussasjön. Kortaste vägen.

Trots det blev det (förutom ett ont jävla ben - har alltid haft problem med värk i vänstra smalbenet vid minsta rörelser, kan vara träningsvärk, kan vara muskelvärk, kan vara benvärk, kan vara fel på skorna - antagligen en kombination av allt) 2795 steg.

 Man ska ställa in steglängden (inte mätt) o vikten (inte mätt) så jag chansade när jag ställde in den o lämnade steglängden som den var. 60cm är default. Tror mina steg är kortare än så, framför allt med det onda benet. Höftade på vikten. Kan vara mer, kan vara mindre, men hur som helst är det för mycket.

Innan jag har korrekta uppgifter där får jag inte veta hur långt jag går eller hur mycket skit man gör av med. Den har ju lite snitsiga inställningar för att ta reda på vad man gör av med också kontra vikten. Tid o längd på promenaden... Skiter väl man i. Det är en stegtävling. Än leder jag.

KAN ju bero på att träningsfreaken inte anmält sig än och att de andra polarna inte tagit nån promenad än.

Det började trots allt idag. HA!


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

4 april 2011 11:49

Motionerar gör jag ju varje dag på något sätt. Har säkert 2 stegräknare men har aldrig riktigt kunna ställa in dem ordentligt. Kanske Du har något tips? Tycker att det skulle vara kul att se någon som fungerar och räkna ut hur många steg jag tar. En promenad runt Tisken är väl annars på 3-4 km. så stegen borde ju bli hyfsat många kan jag tro.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Kvasthilda

4 april 2011 13:22

Jag har en känsla av att alla stegräknare fungerar olika. Det här är min första och den är väldigt enkel med ett par knappar att använda för inställningar och annat.
Instruktionerna till den vi fick är enkla att följa. Min enda fråga var hur man startar den :) Den går igång av sig själv när man tar sina första steg. Hahahahaa.
Antalet steg beror ju på steglängden men om du har "normala" 60 cm så blir det ju som du säger, hyfsat många på 4 km.

 
Ingen bild

barpappan

5 april 2011 16:17

Hade en sån stegräknare tills jag kastade den i väggen i ren frustation när jag kom på att den defaco inte räknade alla steg.
Antagligen för mycket vinterkläder som hindrade den att uppfatta pendelrörelsen. Funkar kanske bäst på sommaren när man inte har vinterjackan på.

Kvasthilda

5 april 2011 17:15

säkert alldeles sant :) Man får stoppa den innanför alla tjocka kläder.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards