Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Kvasthilda - 5 april 2011 21:17


Apropå dagens 365a. Eller kanske bara en annan fokus av samma motiv :)



"Jag ser så sur ut".

"Nä, bara koncentrerad!"


Det är ljust i köket av vårsolens sken o tulpanvasen snurras för att hitta rätt motiv. Inget surt alls.


Av Kvasthilda - 5 april 2011 17:52


Ibland dyker det upp riktigt roliga grejer på fejjan. Det där med att "kopiera till din statusrad" är lite småtjatigt ibland...

O ibland blir det bara rätt....


Kopiera den här statusen och lägg ut på din status så har du också den här statusen på din status


Lät som nånting SvågerTvå skulle kunna säga....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


TÄNK OM ALLA företag skulle tillverka kondomer...


Gevalia kondomer: När du får oväntat besök
Nokia kondomer: Connecting people
Lätta kondomer: När du bestämt dig
GB-glass kondomer: Jag o min Magnum
Always kondomer: En renare och torrare känsla
L'oréal kondomer: Because you´re worth it
ComHem: Jätte-snabbt & jätte-jätte-bra
OLW kondomer: Nu är det dax för fredagsmys


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Skillnaden på kvinnors trosor förr å nu...


Förr var man tvungen att öppna trosorna för att se röven.

Nu måste man öppna röven för att se trosorna.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Åsså min favorit just nu:


Optimisten - ser ljuset i tunneln.
Pessimisten - ser mörkret i tunneln.
Realisten - ser tåget i tunneln.


Lokföraren .... ser tre idioter på spåret.


vut

Av Kvasthilda - 5 april 2011 17:15


...eller inte. Förr hette det vagnuttagning. Idag heter det spärrfärd. Dock fick jag ett par tågnummer då ett par malmtåg var inställda. Ensamt lok tre mil för att hämta upp lite avställda vagnar. Med verkstadskille i släptåg. Inklusive klargöring av loket innan. Gamla goda tider :)


Rätt skönt att bege sig nån mil norrut o se gamla bekanta omgivningar. Jag saknar verkligen norra omloppet! Nåja, snart kör vi också där o önskar att vi slapp.... Nu pratar jag om promillelutningarna på norsk sida. De är rätt grova. Köra, ja. Men stanna o bromsa fast vagnar. Nej. *rys*


Träffade ett gäng VR-are vid en driftplats där vi fick vänta in Vår Heliga Ko "så får ni ta den tid ni behöver sen".

Vi hade inte behövt så mycket tid.

Hur som haver... VR-arna... Där satt de i godan ro o lapade sol. Slögurkor. Jag klev ut o pratade med dem o fick lite kaffe i väntan på tågmötet. En av dem är en av Makens fd arbetskamrater som det var meningen vi skulle hälsa på i stugan till påsk. Blir nu inte så, då Maken får hjälp med att isolera sin stuga i Långträsk.


Vi for vidare norrut för att hämta våra vagnar.

Glömde givetvis att plocka bort vagnsförstängaren innan jag kopplade luften.... Arrrggghhh..... Detta innebär att när vagnarnas bromssystem får luft, släpper bromsarna och vagnarna på sig - o vagnen klev upp på förstängaren. Hur gör man för att backa/köra fram ett tågset där spelet är många centimeter per vagnpar så vad, sjunde(?), tionde(?) vagnen flyttar sig fem cm?? O inte mer. Finns inte mycket spelrum där. Vi fick loss den i alla fall.


O när vi passerade driftplatsen vi stannade vid på uppvägen - satt VR-arna kvar på trappen o bänken o lapade sol. Jag öppnade fönstret o ropade åt dem att gå o jobba. Lunchen är slut! Fick bara skratt till svar :)


Körde loket i stall efter avslutad tur :) Iband är livet rätt ljuvt!


Undrar var termometern tog vägen? Jag insåg just att jag aldrig kollade om herr Hammar satte tillbaks den i hölstret o skåpet. Nåja. Nån annan ser säkert om den saknas i en klargöring o får komplettera den.


Så Gunnar, svar på din fråga. Jag kör malmtåg ännu, blandat med godståg. Lite si o lite så. Just nu är godstrafiken roligare än malmen.


Av Kvasthilda - 5 april 2011 09:00


Tema nr 64 Fotograf
97/365

-.

Temalista

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards