Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Kvasthilda - 6 april 2011 21:52


Fasen. Jag hinner aldrig se det. Just nu går ännu ett nytt avsnitt av Blue Bloods på teve. En av få teveserier Maken följer. Jag har sett de två (tre?) första avsnitten men sen har det avstannat. Gillar den serien! Tom Selleck som familjeöverhuvud o polischef o "snipers" brorsa som äldste son och hårdnackad polis i civilkläder.

Måste hitta tiden att se mina avsnitt!


Av Kvasthilda - 6 april 2011 14:57


Arrgghh.... Tänkte ge mig ut att promenera idag. Lediga dagar är HOPPLÖSA. Får bli en prommis till o från jobbet i morron då. Andra av min kollegor o vänner tar sina modiga niotusen steg o mer per dag. Jag är glad om jag får ihop niohundra. Eller ja, det är jag uppe i idag. Har knäppt på mig räknaren, mest för att se vad man gör under en högst overksam dag inomhus. Ett par promenader till soptunnorna avverkade ett flertal hundra steg. Men så kan man ju inte motionera! O jag dricker inte tillräckligt med kaffe för att fylla stegen där, även om det är just de stegen som ökar talet i rutan. Sitta här gör ju INGET..... :p


Funderar på 365an också. Dags att hitta lite nya motiv. På nåt vis. Tankeverksamheten ligger lika nere som gångverksamheten... Skyller på förkylningen. Det kan man, va? Många av årets teman blir skitsvåra att hitta nåt kuligt till. Har några dagar tillgodo än, innan det tar stopp. Så det börjar lixom brinna liiite i knutarna. Om jag nu ska hålla oppe min idé om ett inlägg om dagen. Som sagt förut, det går ju alltid att bakåtdatera, men hur kul är det? Roligare att datera framåt!


Åsså förbereder jag dagens middag. Har plockat fram ett par bitar älg. En liten stek (med betoning på pytte - lagom till två personer ungefär) o en bit märkt "gryt". Tänkte göra just det. En gryta av nåt slag. Måste gå o nalla mat av grisarna bara. Lite morötter kan ju sitta bra kanske? Höet får de behålla ;)


Vädret har i alla fall betydligt mer att önska. Skitväder. Grått. Grått. Grått. O snö. Fast nu har det slutat.

April April!


bah

Av Kvasthilda - 6 april 2011 09:11


Tjäna pengar på din blogg. Nå inte. Not interested. Inte ett jävla skit faktiskt. Jag tror jag klarar mig bra på min lokförarlön och behöver inte skita ner min blogg med att skriva om en massa saker som inte ligger MIG om hjärtat. Som inte jag bryr mig om, eller har valt själv. Jag skriver om mitt liv o mina saker o min omgivning o min verklighet. Min blogg. Så är det.

Jag gör allt jag kan idag för att bli av med reklamen på bloggen så att skriva om nåt för nån annans räkning för att tjäna en slant o till syvende o sist ge dem mer pengar i plånkan..? Nej tack. Det överlåter jag åt de där uppmärksamhetskåta ynglingarna som skriver om mode o smink o annat för mig ointressant.


Jisses, jag är ju inte ens med i alla fotoutmaningar "bara för att vara med" (o synas) utan jag väljer o vrakar, även bland temana i de utmaningar jag faktiskt fort-farande deltar i, om än de flesta mycket sporadiskt och en väldigt frekvent. So'll be it att jag får färre besökare. Don't care.


Tar aldrig in en kommentar heller, i stilen med "Snygg blogg. Titta in hos mig". Sådeså.


Av Kvasthilda - 6 april 2011 09:00


Tema nr 40 Cykel

98/365


o-7o

Den stod parkerad där, intill den gamla väggdekorationen. En gammal herrcykel av militär modell. Den ropade till mig. Fotografera mig! Vem står emot en sån önskan?



Temalista

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards