Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

tuppatider

Av Kvasthilda - 30 april 2011 07:38


Usch o fy. Det borde vara lagbrott att behöva kliva upp före två på natten för att gå o jobba. O dessutom vakna till en vit värld. Att det snöar i april i Kiruna är inget konstigt. Inte heller i maj eller ens i juni. Jag behöver inte gilla det för det.

Väckte Maken som surt gormade "KOM HIT. LÄS DINA SMS!" Jahaja. Bad Lillkullen om skjuts igår ifall han kunde. Hans planer var att festa igår så jag förberedde Maken på tidig taxirörelse. Han hade skickat ett mess o meddelat att han inte tänkte parta så taxin fanns mig tillgodo om jag behövde detta. Kunde ju inte JAG VETA HELLER! Om man läser smsen slocknar de från displayen i iPhönen.... Sådeså.

Maken fick vända på sig o somna om o Lillkullen hämtade upp mig medan flick-vännen/icke flickvännen-hur-fan-de-nu-har-det slog runt på annat håll - utan jacka o handväska. Man upphör aldrig att förundras. FAN DET VAR JU KALLT INATT!!!! Klä på er, skitungar. Arton år? Who cares när de beter sig som fjortisar. Skitungar. Åsså dras hon med en hiskelig förkylning i eviga tider igen sen. Konstigt.


En kollega till mig såg sin första nalle inatt - o körde över den. Fjärren gav mig specialuppdrag att hålla koll.... "Efter en björn?" frågade jag i hans andnings-uppehåll.

"Ja, hur kunde du veta det??" Djungeltelegrafen, aka Facebook....

Såg inte ett spår av björnen men den kanske låg precis på samma ställe som den där älgen var - som faktiskt rörde på sig. Vet inte. Får höra med nästa kollega som anländer hotellet när som helst - om hon inte redan kommit - ifall hon såg den. Frukost strax. "Många tjejer ute" sa fjärren. "Ja, bara tjejer"... "Nånä, JAG är kille, sådeså" svarade han. "Jojo", sa jag, "Tillome i Vaken med P3 & P4 har bara tjejer inatt".

Hade gärna velat se den där björnen. Inte för att den är skadad eller död, men för att se hur stor en björn ÄR egentligen. O bara för att SE en.... Nä, blev två hysteriska älgar i stället som boxades med viltstängslet för att ta sig ut när otäcka tåget dundrade förbi.


Kanske ska gå o se om frukosten är på G.

Melodikryss senare.

Go'Morron!

NU, börjar det vara morgon o inte nattotta....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards