Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Kvasthilda - 2 maj 2011 13:17


Jag försökte ju sova häromdagen inför ett nattskift men det sket sig fullständigt. En anledning var att plingplongbilen kom förbi. Den blå frysbilen med musik som skär genom märg o ben. Men deras melodi är bättre än Glassbilens i alla fall... Den var ju totalt annoying.

Med mig hem fick jag fyra kartonger glass. Bland annat en ny modell o en som jag köpt förr o ÄLSKAR!


Hemglass Magnumkopia med apelsinsmak. Gräddglassen är god o apelsinen är rätt läskande. Maken tycks gilla dem för det finns bara två kvar ur kartongen...

Men min absoluta favorit är hjortronbåten. Fantastiskt god!


Nu ska jag gå o ta en.... Öppnar den å låter den smälta liiiite grann så blir den supermumsig. Igår lät jag den vara lite för länge så den sista glassen rann ur båtskrovet.... Men katterna blev glada att få slicka lite glass :)


Av Kvasthilda - 2 maj 2011 09:00


Tema nr 178 Miss
124/365

En miss i mer än en bemärkelse. Jag missade min chans att fota vår unga kattfröken, Miss Tyra. Hon hade placerat rumpan i matbrickan och åt från skålen som, av hänsyn till att vi har två katter som ska samsas om utrymmet, ställs utanför brickan vid servering... Neo hade redan ledsnat o gått därifrån så hon hade ensamt herravälde över matskålarna och bestämde sig sonika att sitta I matbordet.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 2 maj 2011 07:38


Nu börjas det. Jag gillar att man får fler typsnitt att leka med men jag har en känsla av att vissa bloggar därute i sajbervärlden slår över. Man kan inte blanda huuuur mycket som helst.... Nåja, to each his own.

En sak har jag just insett.... Det tar en sjujäkla massa längre tid att ladda inläggssidan när alla typsnitten ska laddas också.


O det sägs att Usama Bin Laden gått hädan. Frid vare med OSS.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards