Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Kvasthilda - 16 maj 2011 10:13


Jag kikade in på tv3.se igår kväll när jag kom till jobbet - o drog igång radion på iPhönen. Där stod det att "Sverige rasar som ett korthus".... Say what?? Jamenjahaaa... Sen jag lämnade huset hann finnarna utjämna till 1-1. Nä, förresten, det hände precis innan jag gick för Maken gick från teven i pausen, innan jag for. Men vad hände sen?? Med dryga fyra minuter kvar slår finnarna in FJÄRDE målet?? Hur gick det till? O sen blev det alltså fyra mål till. Eller tre. Men tre eller fyra spelar ingen roll i sammanhanget. Fyra mål på fyra minuter. Himmel o bananplättar.

Jag tyckte det lät som om matchen var rätt jämn under första perioden - o delvis under andra. I tredje KROSSADE björnarna kronorna. Ja, de har just kommit ur idet så de kan nog ta vem eller vad som helst.


På hemvägen i morse fick jag ännu ett specialuppdrag av fjärren. Persontåget hade kört på ett djur som föraren trodde kunde ha varit en bäver... Bäver?? Min tanke var det nog antagligen var en järv. Dock såg jag ingenting där det förmodades vara och meddelade det. De skulle skicka ut en maskin jag just kört förbi. De kan köra lite långsammare o titta ordentligt. Svårt att se nåt i riset. Speciellt nåt litet o brunt bland allt rostbrunt ris o gamla löv.

Däremot fotade jag ett par örnar som satt i spåret. Eller ja, jag fick upp kameran efter att de lyft båda två och fick dem på varsin bild. Inte en där de syntes tillsammans. Var ju lite synd. O några älgar, ett rådjur, en annan rovfågel jag ska ta reda på vad det var (ahaa, en tornfalk visade en av fågelböckerna vi har) och en hiskelig massa ren. Åsså de vanliga hararna i deras, för tillfället brokiga dräkter. Några väldigt vita, andra helt sommarbruna.


Gubben jobbar idag. Jisses..... De ska förlänga bangården i Kopparåsen i sommar så han har börjat förbereda. Har inte jobb-jobbat sen i december. Se där....

O mitt schema för juni har kommit inatt (vi är ALLTID sist i Sverige att få ut våra scheman). Jag har en tur det står BLN på! De pratade om att ett tåg per dag ska ha avbyte i Björkliden. Det är väl det då :) En bra tur. Lång, men bra. O jag får åka NORRUT! Min älskade Torneträskbana!

Sen var det hött o mött med mycket svappis o några Boden. Jag åker gärna på Boden i sommar. Men nåja. Man får det man får. Slipper i alla fall jourer. Åtminstone schemalagda sådana. En o annan blankdag lär väl resultera i det i alla fall men det är inte hela världen.


O Lillskiten, aka Tyra jagar flugor - eller andra bevingade små varelser. Det är bara det att flygfäna är på utsidan fönsterrutorna o hon innanför, men man kan ju alltid jaga dem ändå o försöka fånga dem? Det är redan en miljon små nosmärken på de nyputsade hallfönstren :) I hennes flugjakt råkade hon dessutom slå till klockspelet som hänger i fönstret o frös... "Hoppsan. Den får jag inte röra...." Hon ställde sig beredd att hoppa ner från fönsterbrädan o kastade en blick på mig för att se vad jag skulle göra men när jag inte brydde mig, andades hon ut och satte sig igen.

Nu är det brottningsmatch på gång med Neo ser jag.

Vår lilla katt som är sportintresserad, såg vi igår. Hahahahahaaa! Maken hade (som vanligt) slagit igång teven o gått ifrån den. Tyra hoppade upp på hans fotpall o satte sig. Plötsligt fångade teven hennes intresse. Motorsport! Det var MC-rally på skärmen. Jäklar, vad hon tittade. Det var tydligen spännande! "Usch. En sportfåne till i huset" sa Kråkan :)

Vet inte om Tyra såg hockeyn igår, men å andra sidan var det väl inte mycket att hurra för... Ens för en liten kisse.


O där plingade det till i klockspelet igen. Boxningsmatchen är över.

Kattracka :)


Av Kvasthilda - 16 maj 2011 09:00


Tema nr 240 Ruffig
138/365

En gammal timmerstuga. Vet inte om de höll på att renovera den eller ens tänkte renovera den men den ser väldigt ogästvänlig ut som den står just nu med ruttna väggar o trasigt tak. Den blå dörren är det enda som ser någorlunda fräscht ut på håll.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards