Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Kvasthilda - 17 maj 2011 09:00


Tema nr 172 Magnolia
139/365

Då jag inte har några magnolior att fotografera i denna gudsförgätna del av världen, får jag ta till mitt svärmorsknep igen. Ja, "Ful får man vara men inte dum". Kikade in i E-pigans rum för att se om hon eventuellt hade magnolior i parfymerna. Mycket blomster är det men jag hittade inga magnolior. Fick syn på en av hennes lampor o Voilá. Den får duga. Inte fan vet jag om det faktiskt är en magnolia men den får låtsas vara det. *bestämmer*



En målad magnolia:

 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 17 maj 2011 07:58


Strax ska jag krypa under täcket o sova nån timme. Har anlänt Boden, ätit frukost, hunnit farma lite. Och fixat en bild jag tagit på morgonen. Det tog tre eller fyra bilder innan den fastnade så man kan se vad det är..... Snabba rackare. Vilket inte kameran är när ljusförhållandena inte är de allra bästa. O med de hastigheter man håller med godståg... Men fastnade gjorde han!

Har sett en hiskelig massa älgar idag. Många, många, många är det. Skulle ha räknat av dem eftersom men så har jag inte gjort. Det är fler än tjugo. Fler än antalet harar jag sett idag - som ändå har sprutat omkring i dikena. Nä, inte bokstavligen. De har hoppat o skuttat o flytt skräckslaget när jag dundrat förbi med tåget med alla bilvagnarna.

Men den här filuren nedan var i ensamt majestät. Inte skogens konung. Jäkla konstigt det där. Älgen ska vara skogens konung (OK, kanske har med kronan att göra, men just nu är de hornlösa) men jämfört med de mängder älgar jag som sagt sett under morgonens färd mellan Kiruna o Boden, var den här killen helt ensam.

Alltså borde han vara rättmätig kung?



Kan också tillägga att det var en himla tur att han var där han var... På sina håll idag har det varit så tjockt av dimma så man har inte sett femtio meter framför tåget.


Av Kvasthilda - 17 maj 2011 02:13


Ja, då har väl sommaren officiellt nått Kiruna? Det regnar. O regnar. O regnar.

Jag är uppe med tuppen idag. Inatt. Har fått sova några timmar på kvällskvisten o ska väl klara att ta mig till Boden. Hoppas jag. Nu hoppas jag också att Råttisen o Kullen inte somnat. De var vakna när jag klev upp - o spelade Disney TP... O smsade. Annars får jag väl ta en bulle. För går i det här vädret - nä, det gör jag bara inte. Om det vore på hemvägen, nema problema, men inte på väg TILL jobbet.

Nu väntar en halvlång dag i Boden. Mitt tåg var fyrtio minuter tidigt över på svensk sida men har nu kommit "ikapp" tidtabellen. Eller snarare tvärtom.

Kanske ska försöka dra mig neråt Kiruna C då.

Go'Morron!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards