Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Kvasthilda - 29 maj 2011 23:38


Söta barn. Jaja, barn o barn. Ynglingar. Avkommor. Mina gullegoa UNGAR.

Att klockan hann rinna iväg efter nio på kvällen må vara dem förlåtet. Till slut stod den där. Tårtan. Den hemgjorda. O fantastiskt mycket mer god än den köpta prinsessan jag fick tidigare idag (även om den var mycket värd med tanke på allt som INTE hänt under dagen). Blåbär o vaniljsmakande grädde med violströssel.


 


Av Kvasthilda - 29 maj 2011 13:56


Jag tror att mammor över stora delar av landet blir firade på ett eller annat sätt. Om inte annat så med en kram eller en kopp kaffe. Inte här. Nåja, Ungarna säger jag inte mycket om, de är som de alltid varit men Sonen kanske gör en tårta i alla fall. Nä SurGubben menar jag. Han bara muttrar o frustar över att jag farmar. Har vaknat sent idag. En välbehövlig sovmorgon. Sitter just nu o ser ut som ett troll. Har farmat lite sen jag vaknade o tittat till bloggen. SvågerTvå kom på ett snabbt besök o undrade över sin internetanslutning. Bara för att jag gått en datautbildning för hundra år sen ska jag veta svaret på allt. Jag hatar datorer och idag av alla dagar är jag hysteriskt avog o förbannad över allt vad teknik heter. ComHem tappade kontakten med omvärlden för andra gången häromdagen och det ligger ALLTID på mig att ringa det där jävla företaget. Ingen annan kan prata i telefonen. För helvete, gör det ni som sköter den förbannade apparaten o vet vilka jävla knappar man ska trycka på för att hitta menyerna. Teven är inte min. Inte på något sätt. Men de klarar inte av att prata i telefonen. Jag avskyr att ringa dem o de där helvetes talmenyerna man ska traggla sig igenom. Jag kom fram till slut o slängde så småningom mobben till sonen som försökte fixa teven. Var mer än lovligt irriterad på tjejen som satt i andra änden o hade inte tålamodet att prata med henne. Alls. (ber om ursäkt för det. Inte ditt fel att jag har en day from hell här). Sonen lyckades INTE. Teven har fortfarande inga digitala kanaler. "Då får ni ringa Samsung." Jo, men tjena. Gubben kom ut nyduschad medan Svågern o jag pratade digitala internet-burkar o såg mer än lovligt sur ut över att jag inte TITTADE på svågern när jag pratade. Framför min näsa var datorskärmen o på den farmville öppet. Jag PRATADE med Svågern. Måste inte titta på honom när jag funderar. Dock är jag alldeles för jävla trött för att fatta nåt av apparater han inte vet vad de heter o jag inte har en aning om hur de ser ut. Han kan inte ringa heller. Hör inte ett skit. Fler talmenyer att tråckla sig igenom, kul när man inte hör nåt.

Men Gullegubben. Nu kom han tillbaks med en tårta. Svågern alltså. INTE MAKEN.

Jaja. Ska klä på mig. Go'Midda'

Av Kvasthilda - 29 maj 2011 09:00


Tema nr 298 Telefonkiosk
151/365

En gammal telefonkiosk utanför stationshuset i Boden. Det finns fortfarande en betaltelefon i kiosken. En sån som man en gång köpte telefonkort till. Idag tror jag man måste använda betalkort av ett eller annat slag. De gamla mynttelefonerna är borta sedan länge.

Idag är det Mors Dag. Har du ringt din mamma?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards