Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Kvasthilda - 1 juni 2011 22:59


Maken sitter intill mig i sin fåtölj o pustar o låter. Han har väl ont i ryggen igen kan jag tänka mig. Då brukar han låta som ett pysande cykeldäck.

 Han bantar ju också. På nåt sätt. Undviker kolhydrater i form av potatis o pasta o ris osv. Fast intar desto fler i formen av öl så jag tror det jämnar ut sig - för mycket åt andra hållet. Bara för att vara snälla gavs han så idag av sin familj, fyra små paket som han likt små barn, skakade på för att gissa innehållet innan han öppnade dem. Hmm, choklad. Hmm, choklad igen. O mer choklad...? Men jag bantar ju!

Jo, tjena. "Öl har byggt denna kropp" fanns det en raggarslogan som sa en gång i tiden. Men han hade rätt. Det var fyra kartonger choklad. En från oss var. Marsipanägg. En Aladdinask o en Anthon Berg-guldblandning och en ask hjärtan. Den sista "bara-för-att" från Undertecknad. Bara för att han glömde bort Mors Dag. Bakvänd psykologi funkar inte riktigt i det här fallet. O inte martyrskap heller. Men det kändes gott i alla fall. Ja, JAG HAR i alla fall inte glömt DIN dag. O en bukett Fairtrademärkta ICA-rosor. Bladen sitter kvar på de här.

Junior bakade en tårta. Helt själv. Pinocchiotårta. Sockerkaksbotten  + maräng-botten med vispad grädde emellan. Mamma brukar lägga cocktailbär mellan också men vi kör "vitt".



Så har jag även köpt lite prylar till stugan. Ett par tabletter till bordet och kökshanddular o ett par i frotté. Alla i grönt. Ett par muggar "MUGG". Fantastiska Blåvitt. :) Ett par småbrickor att bära ut kaffekoppen o en macka. En BRICKA från samma ställe o en äppelmönstrad från ICA. Ett krukfat att ställa ett grönt blockljus på - som jag inte köpte då jag inte hittade nåt ljusfat att ställa det på. DUH.

Åsså min uggelmugg. Mugglarmugg? En finsk mugg med ugglor på. Fanns i en massa färger o i blått men min är vit med svart mönster. Bild kommer i 365an om ett par dagar.



Tårtan är nästan slut.

MUMS!


Av Kvasthilda - 1 juni 2011 09:00


Tema nr 81 Gissa yrket
154/365


1 juni. Maken fyller år idag. Jämna som han kallar det själv. Jo, tjena.... Bara för det tar vi för dagens 365a en... ja vaddå?


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards