Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Kvasthilda - 3 juni 2011 17:50


Har haft en sjuhelsikes huvudvärk idag igen. Denna gånge var det fullständigt självförvållat efter gårdagens partaj. Inte så våldsamt festande men man ska inte blanda sprit på den där viset. Whicky o Catrins busgrogg tillsammans med öl o vin. Då är det jävlat bara att ha huvudvärk.

Proppade skallen full med tabletter då Maken o jag varit på kyrkfototurné. Hann med några kyrkor. Det är långt emellan dem häruppe så det blir inte så många när man har begränsat med tid.

Sen har vi varit in på $-Store o handlat lite. Köpte ett par vinglas i äkta kristall. Eller vad det nu var när de kostade 2 för 30:-. Nårga brickor som ska tas hem. Ett par skålar till stugan o det där blockljuset jag inte köpte häromdagen. Skålarna är egentligen blomkrukor men här får de tjäna som godisskålar.

När vi kom tillbaks till stugan la jag mig för att sova en stund. Blev inte mycket av det då jag glömde stänga ljudet på mobilen o nåt jävla 08501-nummer ringde. Förbannade telefonförsäljare. Ska banna de där jävla telefonnumren! Finns en app man kan ladda ner också till iPhönen men det är visst enklare att bara lägga in en stopp mot vissa nummer. Dock vandrar de där numren runt och jag vet inte hur det funkar att stoppa en nummerserie.

Maken eldar i bastun. Ikväll ska fönstret invigas ordentligt! Jaktlaget är snart samlat. I morgon ska de ha stormöte. Skönt att man slipper vara med på det. Kan tänka mig att det blir bastuvarma diskussioner.

Det smäller på skjutbanan. Här skjuts det alltjämt. Nån testar sin bössa inför höstjakten - eller kanske det är inför nån sensommarjakt på vad-fan-det-nu-får-jagas den här årstiden.

Kan inte sitta ute på altanen för Maken har inte satt upp nåt vindskydd ännu o det blåser pålandsvindar. Pålandsvind ja. Nämnde jag inte det igår? Sjön är hundra meter tvärsöver just här. Knappt.

Men man kan ju sitta o titta ut genom fönstret mot viken på andra sidan där vågorna slår in mot stranden. Mysigt.

Nä. Ett ryck kanske. Ha de' gôtt i fredagsmyset!


Av Kvasthilda - 3 juni 2011 09:00


Tema nr 316 Uggla
156/365

^..^


Min finska stugkopp.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards