Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Kvasthilda - 9 juni 2011 09:00


Tema nr 337 Vin
162/365

Mitt nya fina kristallglas med ett glas vitt i solnedgången i Långträsk. Nej, vänta nu. Kristall sa du? Hade ju kunnat vara det. Men inköpt på $-store till det facila priset av två för 30:- tarvar det annat material än glas o kristall ;)


 

Temalista

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 9 juni 2011 06:00


Himmel o bananplättar. Solen strålar. Himlen är sommardisig. Värmedimmorna dansar. Det klibbar. Fönstren immar igen. Kanske det stiger o blir en klar dag. Natten har varit dimfylld och solig. En jättestor röd sol.


Nu sitter jag i Vitåfors o väntar på ett tågnummer. Hade kunnat vända direkt inatt...

1 - OM fjärren svarat. Upptaget. Upptaget. Upptaget. Upptaget...... Ja, ni förstår....

2 - OM mitt tåg ens hade funnits - vilket jag fick veta på morgonen att det inte gjorde.


"Det är anordat." Jo tjena... "Nä, hoppsan. Beställningen ligger visst kvar här"...

O nu kanske jag inte ryms. Får slåss om utrymmet med Maken o hans kollegor - o antikollegor.


Mitt rum var upptaget inatt. Det var bara att ringa Vännäs.

"Jag tar rum 1. Finns ingen nyckel till mitt."

"Ja, de hinner ju bädda om till klockan 11."

Återstår väl att se. Inte mitt bekymmer.


Än är det inte anordnat. Kanske får ett nytt nummer då? Även om jag har ett ynka litet sketatåg med ett lok o sex skrot- (läs SKIT-)vagnar ska det ha ett tågnummer o en plats i tidtabellen. *bah*


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards