Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Kvasthilda - 17 juni 2011 22:01


Ett par timmar till midnatt och solen ger ett ljus som vore det dagsljus ute! För några dagar sedan åkte jag söderut mot vår närmaste granne och solen visade sig från en av sina vackraste sidor.  Eller vad tycker du?



Klockan var runt halvett på natten :)





Rätt läckert är det va'?


Av Kvasthilda - 17 juni 2011 20:51


D.... Denna vecka har jag två "ämnen" för veckans bokstav. Första bilden visar en "drös" med böcker jag har läst - och väntar på att läsa. Sherrilyn Kenyons serie om the Dark-Hunters. Jag gillar övernaturliga berättelser och de här inte minst. The Dark-Hunters har "sålt" sin själ till gudinnan Artemis. I sin numer odödliga tillvaro jagar de andra övernaturliga varelser som är ute efter människor på ett eller annat sätt.

Dead After Dark är en novell i en liten samling av övernaturliga historier av olika författare. Den väntar i min "att-läsa-stapel" så jag har just inget att säga om den just nu.

("en drös" just här betyder "en hög")



Den andra bilden för D visar dalahästar i en speciell version... De är tillverkade i choklad - o där har vi återigen något ätbart - o gott :)) DC - Dalecarlia Chocolates.




~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
Veckans ABC

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 juni 2011 10:26


Så spenderar man en timme i ett somrigt Boden igen. Har kommit ner med godståg o väntar nu på persontåget som ska ta mig hem igen. SEN HAR JAG HEEEEELG! Köpte ett nytt vin igår jag ska prova på. Köper bara Chardonnay-viner och tänkte prova nåt "nytt". Tog först en låda Two Oceans - som är gjord på hmmm.... vad-fan-heter-den-druvan-nu-då?.- Jaja, skitsamma. Fick sen syn på en "handväska" med en Chardonnay-mix så det fick bli den i stället. Jag gillar normalt Two Oceans också, torrt o vitt ska det vara, men en mix med favvodruvan.... Tja... Får se vad det blir av den!

I helgen har vi städdag också. Skulle ha den förra helgen men det var så mycket folk borta ur styrelsen så vi bestämde att flytta hela kalaset. För kalas blir det. Också. Städning. Årsmöte. Middag.

I år har gräset hunnit växa enormt mycket mer än till städdagen i fjol. Visserligen har vi som sagt flyttat den en vecka, men det hade vuxit betydligt mycket mer även då.

Häggen blommar för fullt. Alla blomster står i högblom. Inte alls vanligt en vecka FÖRE midsommar i Kiruna! Eller Kireuna som det ska stavas nu plötsligt. Eller kanske det bara var en extra skylt vid kommungränsen som det redan flockas av kring våra vägar häruppe. Det ska vara stavat på "svenska", o lapska o nu meänkieli.

Nånä, en snabbtitt i kylen kanske. Ska se om det finns några goda mackor kvar. Åsså ska jag ladda termosen innan tåget kommer.

Ha en skön fredag! Until we meet again.


Av Kvasthilda - 17 juni 2011 09:00


Tema nr 246 Rötter
170/365

Fotat dagen efter den stora stormen för några veckor sedan. Det välte en massa träd överallt i norrbottensskogarna då. Dock är det här en gammal rotvälta. De nya var inte så fotogeniqua. Den här vältan har hunnit växa över lite, med mossa.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards