Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Kvasthilda - 23 juni 2011 22:18


Ska kika på första episoden av säsong 6 av Doctor Who 2005, tänkte jag. Sju avsnitt har de gjort. Elfte doktorn. Jag har sett tre av dem - doktorerna, Christopher Eccleston som #9, David Tennant som #10 och Matt Smith som #11 i ordningen. Senaste serien alltså. Har inte sett mycket av långkörande Doctor Who från sextiotalet eller sjuttiotalets versioner utan bara den från vårt senaste årtionde.



Vad jag hann se i inledningen till första avsnittet var en notering:


In Memory of

Elisabeth Sladen

1948-2011


Hon var en av doktorns följeslagare under sjuttiotalet och har varit med i några avsnitt under "min" serietid. De gjorde även ett par spinoffserier med henne och två säsonger med hennes karaktär Sarah Jane Smith i huvudrollen. Elisabeth Sladen gick bort i april i år.


Me like Doctor Who! Min engelska farm har också en Blue Box:



Men nu ska jag ta itu med första avsnittet!


Av Kvasthilda - 23 juni 2011 18:26


Ja. Ringde just min Op o hörde om mitt tåg. Känner mig lite sliten efter gårdagens övertid. Har ju jobbat så lite kvällar på sistone så man är lite upponer efter ett kvällsskift. Sov inte sådär jättebra inatt av tusen o en orsaker - o en var att jag satt upp efter jobbet en stund o skulle sen kliva upp vid tiosnåret för att vara vaken o klar när ComHem-teken kom. Vilket INGEN gjorde..... *morrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr* Hade funderingar på att krypa under täcket nån timme före jobbet men ringde alltså för att kolla om tåget alls går. "Nej, vi har ställt hela turen".... Ja, men TACK! I morgon då? "Beror på om vi får olivin eller inte." Okäääj. Nu skulle psf kunna vara riktigt jäkliga o ge mig en Bodensväng inatt då jag får jour motsvarande tid... det funkar dock inte riktigt för tiden räcker inte till.


Ringde ComHem mycket indignerad o gnällde över att de inte kan höra av sig när de inte passar tiden. Satt o väntade till klockan två - o missade därför något ännu viktigare! Ringde först numret till tekavdelningen som messade mig för att jag skulle ringa dem o få en tid. De ringde ju upp mig dagen efter o vi fick den där tiden idag mellan elva o ett.... Killen som svarade skickade mig vidare till supporten... Say what?? Jaja. De svarade o kom inte till nåt annat resultat än att "Jag mailar berörd avdelning så får de höra av sig till dig". O vilken jävla avdelning var det då? Jo, samma jag ringde först. Fick ett nytt mess på eftermiddagen där de bad mig ringa upp dem för att "de försökt ringa men inte kommit fram". VADDÅ???? Jag har haft mobilen på mig HELA TIDEN?!?? Har väl ingen mottagning i byxfickan då. F*ck. Ringa Ringa Ringa Ringa. "..pskattar att du väntar, Vi hoppas att vi kan besvara ditt samtal snart".


Klumpfot kom inklampande här också o gnällde lite över soffpotatisar. Jag i datorstolen o Storpigan ligger som vanligt på sin plats i soffan o kikar på sin dator. Tror hon lyssnar på en ljudbok samtidigt som hon ritar, vilket jag för mitt liv aldrig kommer att förstå. Hon är helt fenomenal med sin ritbräda o cyberpenna. Klumpfot som kom i ogjort ärende (tänkte bjuda mig på ett glas vin) dundrade vidare till andra jaktmarker - läs sura grannar som inte gör annat än snackar en massa bullshit.


Solen gör också allt den kan för att gäcka oss. Eller jag menar, molnen gör allt de kan för att gömma solen. Den försöker kika fram genom molntäcket o lyckas emellanåt fast inte med nån större framgång.

Synd att jag inte kan ta mig det där vinglaset. Skulle sova gott sen. Nä. Jag har jour o då blir det inget av den saken! Kanske jag kan äta sill i morrn i alla fall. Glömde helt bort att köpa sill o annat. GRÄDDFIL. Gräslök ska det finnas i tuvan på gården. Den, i år helt orensade blomtuvan med smörbollar som dignar under allt vatten de blivit överösta med av obarmhärtiga vädergudar. SLUTA MÖRDA SPINDLAR skrek en semestrande kompis på fejjan häromdagen. Tja, svarade jag, våra katter ÄTER dem.


Hann inte in till polisen o hämta mitt leg heller. Nä, GIVETVIS.... Det är ju DAGEN FÖRE midsommarafton så vi bara MÅSTE gå hem tidigare. Respan stängde 1400. Jävla ComHem. F*ck igen. Får bli måndag då. Ny tek-tid från CH på torsdag. Har de bara "utkörning" på torsdagar??


Fan, ge mig en whisky nån. Äh. Går ju inte.


Av Kvasthilda - 23 juni 2011 10:42


Fy för snöret vad jag är trött. Hade min härliga tur till Björkliden igår men fick till slut inställt hem. Passåkning med tåget efter (?) mitt. Mao sen ankomst Kiruna. Lite övertid. Hytten full av förare som inte skulle kunna ta sig hem annars. Somnade framåt fyrasnåret i morse. Nu väntar jag på ComHem-tekniker. Kanske man skulle klä sig innan han dyker upp? Eller hon för den delen. Jag röstar på en "han" så får vi se om mina fördomar stämmer.

Undrar hur det gick för Tony. Hittade han nånstans att sova till morgonen? Gick väl tillbaks till hotellet kan man hoppas. Hade redan checkat ut innan han for mot Narvik.

Kaffet är slut. Mjölken har bara en skvätt kvar. Om ens det. Lillkullen vågade inte ens ta sin vanliga mugg choklad igår. Ja, men far o köööp mjölk då. Snorgärs. ;)

Mitt leg är klart. Fick ett mess från polisen igår, såg jag flera timmar senare. Bara att hämta ut.

Trodde vid ett svagt ögonblick att solen sken. Tittar ut o det är mulet. O blåser. Sällan pinkar en trähäst.

Det är vatten överallt. Bangården i Kaisepakte är som vanligt översvämmad av vårfloden som kommer nerför berget. Eller den fjantiga lilla brusande vårbäcken som i normala fall inte alls finns där. Fotade den för 365an i fjol. Vattenfall tror jag. Jopps.

Nä, kanske skulle klä mig då.


Av Kvasthilda - 23 juni 2011 09:00


Tema nr 135 Knut
176/365

Rivningen fortgår. Nu har byggnaden bara en knut kvar. Ett ynka hörn av kåken står kvar.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards