Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under juni 2011

Av Kvasthilda - 16 juni 2011 21:21


Jag hade som vanligt radion på när jag körde till Gällivare/Kos senast. Nattradion förstås. Detta var den sjunde juni. Dagen då Eric Saades nya låt, något försenad släpptes på iTunes o Spotify. Den spelades i nattradion också. Hearts in the Air. Som på beställning dök denna molnformation upp på himlen samtidigt som jag hörde låten för första gången:


......

Doing what I want to do, now
Living the dreams
So the clouds came down,
So every time they want a piece of me
I give them what I do best
A piece of my sound


So put your hearts in the air
Put your hearts in the
Put your hearts in the air
Put your hearts in the
Put your hearts in the air
Put your hearts in the
Put your hearts in the air

.........

 

Av Kvasthilda - 16 juni 2011 10:50


En man hade föreläsning för 500 ungdomar.
Han tog fram en 500-lapp och frågade:

~ Är det någon som vill ha den här?
Alla räckte upp handen!
Han knölade ihop den och frågade samma sak.

Alla räckte upp handen.
Han stampade på den och ställde samma fråga än en gång.

Alla räckte upp handen.
Då sa han:

~ Det här ska ni ta lärdom av, för hur ful, smutsig och tilltufsad av
   livet någon än är, så har han eller hon fortfarande samma värde!


Av Kvasthilda - 16 juni 2011 09:00


Tema nr 123 Juni
169/365

11 juni, 20.01


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 15 juni 2011 13:16


På väg till Boden. Sitter på persontåget o lyssnar på Potter IV. Igen.

Ska hämta ett godståg. Nån timme innan jag har avgång igen.

jobb · sms
Av Kvasthilda - 15 juni 2011 09:19


Asså.... Ibland är livet bara sååååå... jag vet inte. överhopande. Sonen ska ha en legitimation - han äger ingen o är snart arton år! Vi måste ha den mest dysfunktionella familjen i världen. Ibland. Eller åtminstone den mest disträa. Äh. Vi skulle ta en bild igår. E-pigan o jag for på stan i andra ärenden. Bland annat för att byta batteri i min klocka som bara bestämde sig för att gå o dö för nån vecka sen. For o for förresten. Promenerade. Ingen av oss har körkort. Junior ringde upp oss o cyklade upp på stan efter jobbet. Han hade papperet med sig. Fullmakten från Barnafadern som gör att jag kan hjälpa sonen få ett leg. Snart är han arton o behöver inte oss men vi (JAG) ville få det här fixat - INNAN han började jobba men givetvis har tiden runnit iväg utan att ett skit blivit gjort. Hur som haver. Foto. Finns inte en jävla fotofirma i den här stan som har öppet för ID-fotografering. (- läs lättillgänglig för en körkortslös - vi fick veta en som kunde göra det). En i centrum hade konkat upptäckte vi. Vi gick in på banken för att se vad vi kunde göra sålänge. Nästan allt. TACK för det! Jag lämnade fram mitt leg o hon verifierade allt o pojken fick skriva på osv osv.... När hon sen skulle lämna tillbaks mitt ID - påpekade hon att det gått ut. VA FAN????? Arrrrrgghhhhh. Redan den 18 maj. Sa jag disträ??? Jag har lämnat fram det där legget hundra gånger (typ) på olika ställen sedan den 18 maj men ingen, I-N-G-E-N har sagt nåt om att det har gått ut. Har ju ingen legitimering nu.

O jag måste till polisen för att göra det. De fotar ju samtidigt tackolov. Sonen måste göra det annorstädes för han får sitt gratis på banken. Vi gick förbi polisen igår på hemvägen - o givetvis var det redan stängt. Banken har längre öppettider än polisen!!

Förbannade skithåla.

Idag hinner jag inte göra nåt o det är ett jäkla stressmoment att veta att man inte kan legitimera sig.

Får bli i morrn då.

Idag ska jag med persontåget mot Boden o hämta hem ett godståg.


Av Kvasthilda - 15 juni 2011 09:00


Tema nr 223 På andra sidan
168/365

Jag har aldrig varit där - på Andra Sidan. Men det ligger söder om Gällivare i alla fall. "På andra sidan" sjön älven från Gällivare sett.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 14 juni 2011 10:37


... å inte det. Inte med den där jycken i huset. Maken gick ut med skrället innan jobbet, dvs vid sex-halvsju nån gång. Bara så hunden får pinka av sig. Sen gav han honom frukost - av nån anledning. Inte ALLS nödvändigt. Det kan han få senare. Klockan sju vaknar jag av ett sjuhelveters pipande o småskällande. Försökte ignorera det. En stund gick det. Klev upp o slängde in hunden i buren.

Ligg still o var tyst!

Jag kröp tillbaks under täcket för att försöka få mig min välbehövda sömn... Det gick ett tag igen innan det satte igång. Pip o gnäll.

FÖRB#½%&!!#!!

Det var bara att kliva upp då. Inga åtta timmars sömn här inte.

Skallen bankar igen. Börjar något senare i morgon också så det ska väl ordna sig. Kanske.

Tarzan är världens tystaste (nu när han är halvdöv o inte hör varenda bil som passerar eller varenda sko som kliver in i trapphuset eller genom vår ytterdörr) och snällaste hund i vanliga fall. Nu är det inte "vanliga fall" med en löptik i färskt omän lite senilt minne. Åsså en gammal hanhunds pissblåsa på det... GE HONOM INTE MAT PÅ MORGONEN! Vänta till nån annan kan ta hand om honom.


Av Kvasthilda - 14 juni 2011 09:00


Tema nr 272 Spegling
167/365

Långträsk.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards