Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

varmt

Av Kvasthilda - 18 juli 2011 22:29


Sitter i mammas kök. Äntligen. Eller? Vet inte om semestern med SysterYster är över nu eller om hon har tid att leka med Storasyster ett tag till.

Kidsen har anlänt - nästan samtidigt som SysterYster, hennes styvdotter o jag anlände mormors adress. Morfar var precis o hämtade dem vid tåget. Juniors första flygresa - företogs visst mestadels sovandes.

Barnafadern anlände sin destination vid ungefär samma tidpunkt också - med ett magsår i bagaget. Han vaknade inatt o kallsvettades o bara skakade. Trodde det var ryggkotorna som vanligt men visade sig under dagen peka på nåt annat. En ytterst grinig magmun med kväljningar o stenhård mage som följd - o i dess spår en jävelusiskt ond övre ryggtredjedel. Får se om det blir akut besök på lassa för herrn i morrn då.

Här är varmt som..... Efter den härliga luften, må vara regnig sådan, det senaste dygnet i Härjedalen, känns det lite läbbigt att ankomma mammas något för varma - o kvava hus. Man kan inte ställa upp fönster. Junior snodde rummet i källaren o Pigan o Kullen tog "mitt" rum med balkongdörren.... Jag får kvarta med morfar - o stängt fönster. Får se hur länge man står ut.


Jag å andra sidan, har med mig diverse kyrkfoton i bagaget. De senaste i raden blev Hornberga kapell, Orsa kyrka, Rättviks kyrka och ett par stängda kapell däromkring. I Orsa kyrka hade de dessutom en utställning i tornet som jag besökte. En gammal (som i fd - inte åldersmässigt, för han é dö' idag) kyrkoherde har tagit reda på en massa saker i kyrkan under åren som skulle kastas bort - och ordnat med en utställning uppe i klocktornet. Häftigt! O kul att historia tas reda på, på det viset. Det fanns ett helt kor däruppe - med en del av den gamla altarringen kvar och ett stort slitet träkors på väggen. Där har det tillome hållts bröllop, berättade guiden! De kan inte ha haft många gäster/vittnen med sig upp under ceremonin.... Ryms inte så många omkring det uttjänade altaret. Eller inte då... :)


Förutom det har vi sett solen idag. Faktiskt!


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

19 juli 2011 20:19

Fullt upp ser jag... Jag var till Hemköp sent på eftermiddagen och det var riktigt gassigt varmt. Någon ny härligt optimistiskt berättelse skulle jag bra gärna vilja skriva också, "Happy new life" eller nåt sånt kanske skulle passa alldeles utmärkt. Är annars inne i en tid av läsande och skrivande.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Kvasthilda

19 juli 2011 23:04

Läsa o skriva! Kul :))) Det är ett tag sen jag läste en bok fast jag har ett par med mig o några väntandes i butikshyllorna på att få plockas hem :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards