Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av Kvasthilda - 21 juli 2011 20:04


Läste i tidningen häromdagen (nåja, skvallerblaskan Aftonbladet) att CSI ska få ny chef.... Jag har knappt hunnit med att Grissom har slutat - än mindre den svarta chefen de har - Langston? Om han nu är chef över avdelningen? Har inte riktigt fått grepp om det där, När ska jag hinna se ikapp tre - fyra säsonger av CSI? Jag har inte ens sett gamla CSI-gänget lösas upp. Har ju CSI Miami att kolla också. Fast där har inget större hänt på sistone. Vem blir ny chef för gänget i Las Vegas då? Ted Danson... Dvs Sam från Cheers!, eller Skål! som den en gång hette på svenska.


Sen har vi Midsomer Murders. Min absoluta favvo-krimmare sommartid. Har inte hunnit se de senaste två säsongerna o har inte sett Tom gå i pension. Såg ett avsnitt häromdagen med hans kusin vid rodret av Causton-polisen men där finns också mycket att hämta upp. En kusin (eller ja, kusinbarn) till mig tyckte häromveckan att "Morden i Midsomer har blivit lite väl mordiga".  


När ska jag hinna med????


o GISSA vad detta är??



Något hiiimla spännande. Eller inte.

Mitt objektiv har tappat blingblinget.

Varför? Tillkalla CSI!


Av Kvasthilda - 21 juli 2011 19:42


Somriga gååå med trasiga skor. Ja, mina är trasiga nu - var tvungen att inhandla ett par nya svarta sneakers idag. Junior har också köpt skor. E-pigna hittade ett par snarlika som mina på Stadium för 99:-, mina inhandlades på Scorett för 199:-..... TYYYYPISKT! De fanns inte i min storlek på Stadium. Ska kika in på Fleichmann nån dag o se vad de har att erbjuda.



Av Kvasthilda - 21 juli 2011 18:25


Har besökt sjukhuskyrkan idag. SysterYster hade ärende till Apoteket så vi tog kapellet på samma gång. Ett snabbt besök hos Sankte Lukas. Han har gett namn åt Andaktsrummet som de också kallar det.


Vi for sedan... senare... o handlade. Klar i kassan, ett par steg före mig, såg jag en kille jag tyckte mig känna igen.... HAHAA! Ropade hans namn o han vände sig om o hälsade frågande. Jag vevade med armarna en stund till o då klickade det till hos honom.

~ Ja men HEJ. Är du här??

~ Nej....?

~ Jag trodde ni var i Härjedalen?

~ Nå inte. Eller?

"Jag står ju bevisligen framför dig".....

Mannen i fråga var Lillebror.... Hahahhahaaa! Han var på väg ut till Catta o kottarna. Hon har semester o hans börjar i morrn men de var utan nåt som det var lite panik med... Just ja. Spelkonsoller. Livsviktigt... Ungar!

De har lite spring i bena när de inte har annat att göra. Eller inte. Åhhhhhh det är så tråååååkigt. Har inget att gööööra.

Min Junior tyckte samma sak nu ikväll efter maten - fläskfilé som Lillkullen så förtjänstfullt grillade på morfars/Sambons (faktiskt) gamla gasolgrill. Gick bra det med.

Just ja, Junior ja. Jag sa åt kottarna (av den större modellen) att ta en prommis o hälsa på Golfbroder o Svägerskan. De knatade så iväg. På det viset dödar de lite tid i alla fall o Junior får lite andrum. Eller jag. Eller så.


Hälsade på grannen nyss. SysterYster o jag stannade ju till på Skogskyrkogården häromdagen o jag tyckte att det var en fantastisk plats att få sin sista vila på. Underbart. Berättade det för mamma o hon började prata om Kerstin och att hon fått en plats där - eller spred de hennes aska? Nä, en näverurna pratade hon om ja. Hur som haver...

~ VILKEN Kerstin? Grannen?

~ Ja.

~ Va???

~ Visste inte du det??

~ Nä....

De har visst hållt begravning för henne under första halvan av juni - var det den 13e? - så det hade nyligen hänt. Hon var full av cancer, stackarn och har visst tynat bort i vinter. Jag har så svårt att se att hon inte kommer ut på trappen o hänger över räöcket o pratar bort en stund med mig nu, när jag är här o hälsar på. Det hör liksom till.... Sitter på pappas altan o skriver det här o har full syn mot deras entré och jag väntar mig hela tiden på att hon rätt vad det är, kommer ut o säger hej med sitt alltid så fantastiskt glada humör.

Vila i frid, du söta, goa, glada!


Av Kvasthilda - 21 juli 2011 09:00


Tema nr 313 Tve-eggad
204/365

-.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


Av Kvasthilda - 21 juli 2011 00:01


Nu va're slut bapparapparaaaa....... Buhääää.

Men den var bra filmen. Saknade vissa saker från boken men överlag tycker jag de lyckats bra även med sista filmen.



JAG VILL SE DEN IGEN!!!!!!!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards