Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Kvasthilda - 8 augusti 2011 23:19


Dimslöjor...



Dimman o den oerhört tidiga morgonsolen ger hela världen ett gult sken.


Samma morgonsol.


Naturell sepia!

Bilden är inte ändrad på nåt annat sätt än beskuren. Om jag hade lämnat lite mer i överkanten hade där funnits lite gult o annat från skogen men som det nu är, ser bilden ut att vara konverterad helt till sepia. Rätt häftigt...


Av Kvasthilda - 8 augusti 2011 11:24


Världen är jämngrå just nu. Grått o blött. Hemresan igår kväll gick i samma tecken. Grått o blött. Slirigt. Men jag var hemma tidigt i alla fall. Ibland går fjärren vår väg. Hade bara ett möte på hemvägen o det bidrog väl kanmantänka. Fick dessutom parkera på kmb så jag hade nära hem. Skönt i regnet. Slapp bli så blöt! Visserligen ringde Maken o erbjöd mig sin tjänst tidigare under kvällen men han behövde inte komma o hämta mig. O tur var visst det för när jag kom hem sådär ett par timmar före utsatt tid - o nästan i samma tid som avgången skulle ha varit, var det svart i huset o gubben sussade sött under sitt duntäcke. Han jobbar idag o behövde sin sömn.

Ni vet väl att man blir mindre blöt av att promenera i sakta mak snarare än att springa för att försöka undvika regnet? Åtminstone på kortare sträckor. Tror inte det spelar nån roll om man springer eller går i hällande regn under en timmes tid. Kanske. Jo, att kläderna drar åt sig mer vatten om du springer är nog sant även i det läget men om man går en timme o blir snorblöt eller springer samma sträcka under något kortare tid... Blöt blir du i alla fall :)

Myth Busters kollade detta o kunde konstatera att det är ingen idé att du springer mellan butiksdörren o bilen. Du blir mer blöt än om du går samma sträcka! Sådeså. Mindre träffyta.


Av Kvasthilda - 8 augusti 2011 09:00


Tema nr 361 Ögonskugga
222/365

8)


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards