Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Kvasthilda - 14 augusti 2011 19:31


Lanius är samlingsnamnet på törnskatorna och den pippin som, mer eller mindre suddig, fastnade i mitt objektiv den här dagen var en varfågel. Det finns en massa underarter och denna heter excubitor.

Den är fotad på lite för långt håll för att bilderna ska bli bra, men man ser i alla fall hur den ser ut med sin grå-vit-svarta dräkt.




Av Kvasthilda - 14 augusti 2011 19:05


L står för LARV.

I mitt fall en träfjärilslarv.


Larven är nånstans mellan 6-8 cm och den färdiga fjärilen - eller malen, har ett vingspann på detsamma.


Wikipedia 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
Veckans ABC

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.


Av Kvasthilda - 14 augusti 2011 09:00


Tema nr 356 Åska
228/365

Vid Bergs kyrka och Storsjöns sydligaste vikstrand. Ett gäng ungdomar höll på att renovera taket på kyrkans södra sida - de satte upp ny takpapp. Jag gick in i kyrkan och fotade medan de jobbade. Därinne satt en ung kvinna och spelade på flygeln. Ungdomarnas hamrande och hennes pianospel tävlade mot Tor och hans hammare. Så såmingom var jag klar därinne o gick ut och ungefär samtidigt kom Freja dundrande med allt sitt skvättande o ungdomarna fick kliva ner från taket. Tyvärr var de tvungna att klättra upp igen i det ökande regnet, för vinden fick tag i takpappen o slet ilsket upp den! Hann aldrig få nån blixt på bild, men det var ett härligt skådespel det lilla vi såg!


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards