Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Kvasthilda - 21 augusti 2011 15:01


Så har man då avslutat helgens arbete. Inatt. I morrn har jag fridag o det känns skönt. Så en 0-dag o en Bodensväng på det.

Det var en spännande resa igår... Gamla Sur-Sigrid som inte ville vara med alls. Ge henne en albyl o skicka ut henne igen. Fel Fel Fel. En av de tre lokhalvorna ville inte vara med så den sattes i transport - med den påföljden att jag blev stående i längsta o brantaste backen... Vagnarna vägde förvisso inte jäääättemycket (vilket var anledningen till att jag kunde köra med endast två aktiva halvor to begin with) men när det blev stopp i uppförslutet mot Malmbanans Högsta Punkt... ja, då blev det STOPP. Vagnarna ville dra bakåt. Det var bara att bromsa fast hela skiten o sätta den där mellandelen i aktivt läge igen o smyga igång hela ekipaget.... Kröp upp den sista biten (hade högsta punkten sådär en åttahundra meter bort) o tog mig upp i tio kilometer i timmen.... Vojne. Ville inte dra på mer då den där mitthalvan kunde krascha när som helst. Men den höll i! Undrar om den tagit sig till Lule idag? De har flyttat lokverkstan dit för Dm3orna. Vad tråkigt för alla tyskar som kommer till Kiruna för att fota dem nu då.

Bara ett J Ä T T E-problem med min tur. Jag var svinhungrig. Bad om tid att få gå på korvmojjen o köpa en hampis. "Beviljat" sa fjärren. Thänkjoo. Annat vore ju underligt då tåget kom såpass långt innan min ordinarie arbetstid. Jag knatade iväg mot Sibylla - o döm om min förvåning o bullrande mage.... Det var stängt!! En lördagkväll?? Hur fan tänkte de då? Nattugglor på väg hem från krogen vill alltid ta ett nattamål... STÄNGT?!? Var bara att vända hemåt igen med knorrande mage...

Hem hade jag Oskar o han skötte sig exemplariskt, trots UAD-skiten som satt på kroken hans. Det är skillnad på skit o pannkaka.


Av Kvasthilda - 21 augusti 2011 09:00


Tema nr 39 Cool
235/365

Andra halvan av årets sommarsemester var varm o kvalmig. AC-n i SysterYsters bil har inte fungerat sådär jättebra och våra turnéer runt mellansveriges landsvägar har inte varit en dans på rosor precis. Kanske en sån här grej hade hjälpt oss på vägen? E-pigan fastnade för den coola Metropolitan - o jag för fläkten :) Vet inte vilka auto-cooling-egenskaper den har men, cool är bara förnamnet i alla fall!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards