Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Kvasthilda - 29 augusti 2011 16:01


...att jag får veta hur jag ska göra ikväll skriver jag väl lite då....


 Besökte vår nyöppnade galleria häromdagen. Den är liten o söt. Junior tyckte att "Nu känns det som om man bor i en stad ju". Gallerian tar en minut att gå igenom. Max. Men det ÄR en galleria nevertheless. De har byggt om hela bottenvåningen efter att ha bestämt att det ska bli hotell på övre planen. Tidigare var trapphuset inbyggt i ett hörn i gamla gallerian men nu är det (jaja fooortfarande inbyggt men) placerat centralt i gallerian. Man går runt hela trapphuset. Vi har fått hit H&M.... WOW. (eller, de heter väl bara HM idag) De har fortfarande inte kläder jag kan ha, men E-pigan kommer väl att skattskriva sig där.

 

O i väntan på vintern då.... Kikade in en skobutik också och förvånades äver höstens skomode.... Ja, men titta. Skorna är redan fuktskadade...... *suck* Sönderslitna jeans o fuktskadade boots. Grunge.


Av Kvasthilda - 29 augusti 2011 14:37


Jamenjaha. Så kan man också köra tåg. Eller inte. Promenera 40 minuter - med en totalt ickefungerande iPod i iPhönen (repeterar en o samma låt/bokkapitel hela tiden - HURFANÄNDRARMANDET?? - för att SEDAN ringa o kolla om tåg. Blixtnedslag. Alltså går inte mitt tåg o man får promenera 40 min hem igen. Om man nu inte råkar på en trevlig växlare med bilen på rätt sida spåren.


Tyckte väl att jag hörde åskan inatt!


Av Kvasthilda - 29 augusti 2011 12:15



Låt bli mina smultron!



Men de är vackra, sidensvansarna :)



Inte så lätt att fånga dem i flykten med den röriga bakgrunden, men hade tur att just den här höll sig mot den mörka lagårdsväggen när den lyfte från den vildvuxna syrenhäcken. 


Av Kvasthilda - 29 augusti 2011 11:15


Lite bilder från sommarens kyrkturnéer med SysterYster.


Stugan i Härjedalen. Åskan rullar runt i bergen som omger oss.


Hackås


Hackås


Bilfärjan från Norderön. Det gungade ordentligt! Regnet slog in genom springan vid bryggan.  


Av Kvasthilda - 29 augusti 2011 09:00


Tema nr 13 Badstrand
243/365

I brist på andra badstränder plockar jag en bild från en kohage i södra Dalarna. En flock kanadagäss simmade runt längs stranden av ån vid Silvbergs kyrka. Man anar delar av det gamla bruket i bakgrunden. En välbevarad ruin. Korna brydde sig inte om gässen som gästade deras kohage när de inte simmade omkring i ån.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards