Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2011

Av Kvasthilda - 10 september 2011 09:00


Eget tema nr 11 Populär
255/365

Han är så popular, min 'vinnare' från igår, så albumet var helt slut i butiken!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 9 september 2011 16:10



Redigerat:

Färgerna är lite off via iPhönen. Lite fotoedit:



Plockade nära sex kilo.... :)


Av Kvasthilda - 9 september 2011 09:00


Eget tema nr 341 Vinnare
254/365

I'm so Popular, oh I'm so Popular.... 

Ja, det var länge sen det gick så bra för Sverige i ESC!

Här uppträder han på Kirunafestivalen. Eric Saade.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


Av Kvasthilda - 8 september 2011 17:36



Lite småmolnigt mellan solstrålarna. 


Av Kvasthilda - 8 september 2011 09:00


Tema nr 249 Salt
253/365

-.


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 7 september 2011 21:45


Supertrött. Är i Långa Träsket. Har ätit middag av nyrökt sik på tunnbröd. MUMMA! Får se om det blir nån jakt i morrn. Det hotas med TVÅ veckors regn...


Av Kvasthilda - 7 september 2011 09:00


Tema nr 35 Café
252/365

Bryggcafét i Falun. Den är inhyst i det gamla Pumphuset vid Faluån och man har byggt till en stor o fin brygga över ån att sitta att fika på. Mysigt o poppis. Gott fika!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Av Kvasthilda - 6 september 2011 14:56


E-pigan är hemma igen. På ett kort gästspel. Det låter som om hon o den just nu sjuke Lillkullen tänker flytta hemifrån snart. Mantalsskriva sig på annan ort. De ska bli mas o kulla... *buuuhääää* Det blir så långt bort! Mammas piga. Min olycka o lycka i livet.

Tur att jag har två ärden kvar hemma.

Varav den ena ska ut o campa i veckan. I morgon blir det fjällvandring med packad ryggsäck. Tror inte de har pratat om vad de ska ha för mat med sig. Skulle visst gå igenom det på en lektion häromdagen men hans klasskompisar har en förmåga att skippa en massa lektioner o då blir det inget. Vafaaaan. De måste ju veta vad de ska ha med sig?!?? Bullens Pilsnerkorv i alla ära men att släpa med sig Bullens för flera dagar... Njaaaeeee..... Jag bokstaverar: T U N G T. Fasen, en lokförare har nästan alltid med sig en burk Bullens i ryggan. Ett tag sen jag hade det men det tillhör lokförarens grundföda. Jag har en burk nudlar. Bullens är bättre, för vid kris kan man äta korven kall. Nudlar är något besvärligare att stoppa i sig om man inte har möjlighet att värma vatten.

Sitter o slööööar i Boden. Det regnar ute så jag struntar i att ta nån promenad idag. Hade en halv tanke att kanske gå o proviantera inför morgondagens tågresa men Maken lovade hämta mig i Luleå när jag kommer ner åsså går vi ut o äter nåt innan vi styr kosan mot Långträsk o sikröken. Det får räcka med den risifrutti jag har i kylen hemma (hade i morse - sen dess har som sagt E-pigan kommit hem så man vet aldrig) - o en drickyoghurt. Sen stoppar jag ner lite mackor o en räkosttub. Blir så bra så.

Femtonnolltre.... Artonsexton tror jag avgångstid är. Eller Artontretton. Nåt sånt. Om nu tåget kommer i rätt tid. En av växlarna/förarna jag träffade i morse hotade med att tåget är sju timmar sent.... mowahahahhaaaaa.... Jag hinner hem till Kiruna då o byta tåg vid stationen. Utan mat o kläder. Ävafan. Har ju kameran o lapptoppen med mig.... Räcker bra så... Hahahaahaaa! Bara skit att boken snart är utläst. DET skulle jag ha köpt idag. Faktiskt. Hmmm.... Kanske utmanar regngudarna o tar en prommis i alla fall då? Äh.

Har ju vissa kioskromaner jag köper varje månad. Jobbigt om man missar en i en fortgående serie...

Tror det är uppehåll. Just nu. Äh..... aarrrrggghhhh....

Tar en kopp kaffe till o funderar ytterligare en stund.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards