Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

hjärnsläpp

Av Kvasthilda - 10 oktober 2011 15:11


Arrrgghhhh.... Ibland blir jag bara sååå trött på mig själv! Tog en sväng på stan med Kråkan för att gå på banken i ett ärende. 

Väl där fortsatte vi en minitur runt butikerna och jag shoppade lite till den där festen jag inte ens vet om jag kan gå på för att Psf inte har kunnat ge mig ledigt - än. Mycket pengar för nåt som kanske inte ens blir av. Nåja, jag blir snygg i jul i alla fall. Den underbara julhelgen som jag jobbar. Igen. Köpte en klänningstop o ett par byxor. Provade två par. O GIVETVIS hängde jag tillbaks fel par o fick helt fel med mig hem. Måste in o byta! Blev dessutom ett besök på Kicks. Letade bland alla nagellacksmärkena efter rätt röda nyans.... Blev den svindyra OPI igen. Ingen annan hade rätt färg. Jag avskyr blanka nagellack utan "glans". Fixar inte klarlack. Mattlacken som OPI har (hade) är urhäftig men blank lack ska innehålla glitter eller helst pärlemo. 

Järnia har också rea på Thermos. Pööörrfäkt. Har tänkt köpa en termos i eviga tider men varit för snål att lägga pengarna på en Thermos. Maken har en i stugan. Vi har också ett par literstermosar. Stora o otympliga. Deras nya är betydligt lättare om än lika stora. Riktiga ståltermosar. Har en billo från Biltema som håller värmen några timmar ifall jag inte tar nåt ur den. Så fort man tar en skvätt börjar kylnings-processen sätta igång. Men nu har jag en Thermos. En liten tar tre koppar kaffe. Räcker en tågresa till Boden. 

O allt hade varit helt pörfäkt - om jag bara hade tagit rätt par byxor med mig hem. arrrrggghhhhh.............! 

 
 
T

T

10 oktober 2011 16:59

Hoppas att Du kommer iväg på festen. När det gäller byxorna kan det absolut hända den bästa. Ibland har man väl helt enkelt alldeles för mycket i huvudet samtidigt. KRAM till Dig!

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Kvasthilda

10 oktober 2011 17:21

Tack GulleDäj!
En kram emottages alltid tacksamt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards