Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

på - o av

Av Kvasthilda - 26 oktober 2011 11:46


Det blir en sväng till svappis idag. Det har ju varit lite si o så med tågföringen dit de senaste två veckorna. Endera tåget har varit inställt men idag går mitt. Kanske morgonen stod? Ser inget på tefören så det är nog så. Vissa dagar har inget av dem gått. Tror de har stopp i svappisverken den här veckan. Lite maskinunderhåll. 

O de håller på att bygga om i stationshuset. Så småningom ska de få en helt ny byggnad så det luktar ju lite onödigt arbete om det. 

Jag hoppas också att folk har lärt sig att inte gå in med skorna på i vår barack. Som i Björkis. Där tog alla av sig skorna utan att någon ifrågasatte det. En el av förarna hade tofflor i en hylla innanför dörren. Finns gott om plats för en hylla i svappisbaracken också. I stationshuset har alla alltid klampat in med skorna på - men där måste man för det är folk från alla håll o kanter o firmor o företag som kommer in för en kopp kaffe. Men inte i vår överliggning! TA AV DIG SKORNA för faaaen. 

Sist jag kom ner hade föraren från kvällen innan klamat in med jordiga skor. Det var lera o skit hela vägen in till bordet. Varför är det så svårt?? Det är ju bara vi som ska vara där - även om nu Freddan hotade med att komma in o hänga hos oss medan de bygger om hos dem. Då är det ju kört. Deras kängor är det dyngigaste som finns - näst efter grisbondar. 

Är väl ingen som lyssnar på mig men skulle behöva fixa en snygg skylt dit ner. STOPP: Hit men inte längre. Ta av dig skorna. Hatar såna skyltar. "Din mamma jobbar inte här. Diska för fan". 

Inte ens städet hade skorna på när de kom in till oss i Björkliden. 

Får se om det går att fostra om förarna - igen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards