Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 10 november 2011

världsliga saker

Av Kvasthilda - 10 november 2011 13:50


Var på byn igår - o köpte lösa naglar. Ska bli sååå fin på lördag! Hittade en par jättesöta skor/stövletter jag så gärna ville ha men litar inte riktigt på min vrist/fot ännu. Speciellt inte när Maken knölade till den i morse när han blev lite närgången.... Asch då. 

Nåja, lösa naglar. De ska bli illandes röda. Just nu är mitt största problem - vad ska jag välja för smycken?? Måste ta E-pigan till hjälp. Varnade henne för att hon ska få följa med stofilerna, eh päronen, eeeh sina ärade föräldrar på staden i morgon för att vara smakråd. Inte för att jag nånsin behövt det - eller behöver det, mer för att få henne utanför dörrarna o vara delaktig i sin fars skjortval. Kanske ska vi välja en mörkt röd för att matcha min klänning? HAHAHAHA DET skulle jag vilja se Gubben svälja. En röd skjorta.... Kanske dristar sig till att ta en röd slips men that's it. Jag tror han skulle bli skitsnygg i en röd skjorta. *tror* Har sett snygga mörka skjortor med svart "botten" o diskreta infärgningar/mönster i blått o rött men det finns inget som säger att det går att hitta en sån idag. O den där beskrivningen kan passa in på vad som helst, men lite ā la Perstorpsplattan, fast definitivt inte. 

Köpte även en sketen liten handväska att stoppa läppstiftet i - o kontokortet. Viktiga saker när man ska gå ut. Eller Maken kanske får ta sitt kort. Mowahahahhaaa. En liten knäppmodell ā la Smålandsbörs - fast med kulknäppning, ja, portmonä förstås. Eller då blir det en stor portmonä. I siden. Fast syntet. Med lång silverfärgad kedja. 

O ett par nya skinande blanka tajts att bära under klänningen. O en kofta. Till. Höll på att bli en tredje men nån jävla måtta får det väl ändå vara....! 

Fast det var ju egentligen min tredje. Har ju en sen långt tidigare. Som jag inte gillar. Inte lätt att få exakt det man vill ha. Speciellt om man inte vet vad man vill ha. Exakt. 

Nä, nu måste jag gå titta till medicinskåpet. My head is killing me.... Nåt som går igen tydligen. Lillråttisen har också skallebäng idag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards