Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Kvasthilda - 4 januari 2012 15:14


Heheehhe... E-pigan är skitnervös. O småskämmig. För sig själv. Hon ska göra systemdebut idag. Gå alldeles själv o handla cider. Xide. Eller nåt annat. 


Grattis på Din Stora Dag! 


Har försökt få upp Lillebror hela jävla dan men han vägrar vakna o kliva upp. Han ska göra en Pinocchiotårta till storasyster. Hon vill inte ha nåt annat. Men att få upp honom verkar O M Ö J L I G T. Han var uppe när jag kröp under täcket inatt. O la mig o läste. Svintrött men ville avsluta boken så jag somnade väl långt efter fyra. 


O apropå böcker. Det verkar som om de lyckats med Game of Thrones. Teveserien. Kråkan sitter o tittar på den. Hon fick ju böckerna när hon fyllde år o har läst ett par av dem. Tror jag. Nu följer de visst boken på jäkligt nära håll. Bara smådetaljer som inte stämmer med pappersoriginalet men överlag verkar det vara på spiken. Alltid kul. Hon muttrar över Vampire Diaries. Hon har ju läst böckerna men serien är bara vääääldigt löst skapad utifrån dem. Några namn här o där o grunden med bröderna Salvatore. Annars stämmer inte många stavelser. Serien är helt fristående från böckerna. True Blood ligger betydligt närmare sina bundna original även om de spelar lite utanför planen även där. Dock är Sookie blond o storbystad som hon ska vara. Inte en brunett med olivhy o mörka ögon - som ska vara genomskinligt vithyad med gyllenblont hår o isblå ögon.... Då pratar vi VD igen. Elena/Katherine. 

O Damon ska ha svarta ögon. Inte ursnygga klarblå... Men han är förlåten. 


Nähä. Ett nytt försök att väcka döda då. Wish me Luck. 

Av Kvasthilda - 4 januari 2012 09:00


Tema nr 96 Gyllene

4/365


Idag fyller E-pigan år. Tjugo! En gyllene ålder - för den som just klivit ur tonåren. Alla hennes paket är gyllene. De här paketen är dock till Makens flickor i Stockholm (jaktlagstjejer). Han for ner igår och är bjuden på middag nån dag i helgen - om han kan. Ska fota pigans paket o lägga upp dem också men har i skrivande stund inte hunnit




E-pigans gyllene paket:  


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

no

Av Kvasthilda - 4 januari 2012 03:02


Har inte hunnit surfa nåt idag, eeh igår men jag har inte lagt mig än så det är fortfarande "idag" . Tog med mig Lapptoppen i ryggan ifall jag skulle hinna men vi blev sittande på MTAS en stund efter ankomst innan vi traskade ner till hotellet. Sen tog jag en sväng på stan o fyndade plåtburkar - modell större. O nån liten julgransprydnad. O lite godisjox till en eventuell tårta till E-pigan som fyller år - idag, eller i morgon beroende på hur man ser det. Dygnsmässigt idag, sovmässigt i morrn. Ska strax krypa under täcket o få nån timmes sömn. 

Resan avlöpte helt OK. Blev ju inte ensam på min tripp utan vi var två "elever" då en av killarna inte fått någon medåkningstur alls. Heller. Fiiiin planering. Som alltid. O han har ändå varit på dem om den. Jag ringde ju liksom "sista chansen" före nyårsledigheten. 

Det där ska nog inte bli några problem. Bara man slipper Schenkertågen. Godstågen. Malmen blir fiiiinfint. Fina lokaler. Trevligt hotell. Rätt norskt men trevligt. 

O det har blåst idag. Driftplatsen i Kopparåsen var givetvis stängd o fjtkl avlämnade förhågan att den antagligen kommer att vara stängd hela vintern. Tack vare det - eller snarare på grund av detta blev vårt möte med tre tåg femtio minuter långt. Eller så. Ett gods. En last. Ett gods till. Men en last fick stå i Stordalen så vi svepte bara förbi där o fyran var inställd så trippen ner till stans avlöpte utan besvär efter Vassijaure. 

Katterna sover. E-pigan o Lillkullen likaså. De andra två ganeserna är vakna o tittar på film/teveserier. 

Men nu ska JAG krypa i säng. Go'Natt! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards