Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Kvasthilda - 9 januari 2012 18:54


Diskuterade vår praktik med Stålis. Jag frågade honom om vi kommer att åka två o två elever under norgeutbildningen. Nej då, ni får åka ensamma.... 
Jaha.... Med min tur, My @$$, tänke jag. 
 O idag ringde så Psf o gav mig en handledare "Du åker med S. O du får med dig en kille. Ni blir två".... Jamentackfördendå... För helvete. VISSTE DET!!!!!!!!!!!!!! 
Ni är så många. Ja, men för fan... Tre av killarna har två månader på sig att göra sin praktik. OK; de måste ju faktiskt åka mellan teoriveckorna men ändå. Jag hoppas för sjutton att jag får åka själv - o med nån annan än den handledare jag blev tilldelad. Så jävla typiskt. Just my frikkin luck. Sån't är livet. Rättovist. 
Nåja, jag får nog min norgekompetens vad tiden lider men det är så förbannat irrijävlaterande. 

O VARFÖR spelar de bara En ängel i rummet med Laleh i reklamen för albumet Så mycket bättre 2? Laleh gjorde ju x antal andra låtar också. Just nu..?? Bara för att nämna en? Fast jag är ju biased när det gäller Tomas Ledin. O se där. En Tomas till. 

Ringde Maken idag under lunchen o SysterYster svarade i hans mobil. Se där. Han tog sig till Falun. 

O månen är full. 
Det är kallt! 

NO

Av Kvasthilda - 9 januari 2012 12:09


Nä. Inte det nä. Har börjat norgeutbildningen nu. Det är ruteorder o hovedsignaler, kryssing och sporvexler. Men norskarna är såååå mycket smartare än vi när det gäller signalsystemet. I alla fall huvudsignalerna. Orange blink (eller gul som det faktiskt heter men ljuset är mer brandgult) = vänta stopp. Visst fan är det mycket smartare än en grön blinkande lampa som säger att nästa signal står i stopp??? Ibland blinkar/lyser det två gröna hos oss - det betyder att vi har avvikande spår (oftast). I Norge betyder två gröna lampor att man får köra fortare.... Eller full fart. En grön lampa betyder att man ska ta det lite vorsomt. Grönt = kör. Rött av olika nyanser = stopp. Klockrent.

Just nu har vi lunch.


Det är kallt som fan ute. Nånstans i femtonstrecket. Fullmåne o klar himmel. Det betyder ännu jävla kallare. Men vackert med all vit snö! Fantastiskt vackert. Skulle ha tagit kamerna med mig. Har inte ens långkalsonger.


Kråkan fick börja jobbet tidigare än beräknat. Hon skulle jobba eftermiddag i två dagar o sen jag väckte henne för taxitjänst ringde de från LK o efterlyste henne.... Men se där. Blir en kortare dag. Stackarn har sovit sådär en tre timmar inatt. Skulle ju hem o sova en stund till men nu for hon på jobbet direkt.


O vi har Thomas o Tomas här. Tredje Tomas kanske inte kommer alls. Han ska operera armen. Skulle ha varit här nästa teorivecka men det lutar åt värmlänningen. Men vänta nu. De är ju värmlänningar båda två.. jaja. Men T3 är mas. Eller är det T1 för vi haft honom tidigare? Självklart. T1. T2. T3.

Åsså har vi två - TVÅ säkerhetsansvariga på vår teoriutbildning. En av MTABs gubbar o vår egen. Han är ordinarie nu. Skulle bara vara tillfällig men som med alla andra kontorister blir man snart FAST.... Fast... han är vansinnigt trevlig. Den förra var gift med en psf.... Han fick gå. Kör väl tåg idag...

Men två? Det gäller att ha tungan rätt i mun då... 


jaja. svälja kaffet då o pinka innan tomasarna kommer tillbaks igen.

Av Kvasthilda - 9 januari 2012 09:00


Tema nr 115 Höghus

9/365


Antagligen Narviks högsta hus. Ska stå klart i februari. Ett hotell. Trodde det kanske skulle komma att skymma utsikten mot fjorden men det är, trots sin storlek rätt "smalt" och kommer nog att bli fint. Sist jag var där, var det bara ett par torn - av cement



Temalista

  

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards