Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Kvasthilda - 17 januari 2012 12:08


Kom hem på efternatten och frös. Frös in i märgen. Trött. Gäspade en låååång sträcka mellan Riksgränsen och lokstallet. Många gäspningar. Fick hoppa av vid stall o gick hem. Frös. Plockade ur det som skulle in i kylen och kröp sen ner till Gubben för att få lite värme. Det var bara nån timme kvar innan hans taxi skulle komma o ta honom till flygfältet för vidare transport ner till Estockolmia. En vecka i huvudstaden väntar igen. Han vaknade till när hans klocka ringde och ojade sig hejvilt.

"Aj Aj Aj Aj Aj vad vad ont Aj!!"

Orolig: "Har du knäckt ryggen?"

"Nä men min arm har somnat."

*puuh*

"Jaha, inte värre än så" sa jag o kröp över till min iskalla sida av sängen. *burr*

Somnade om i alla fall o Maken for mot södrigare breddgrader. 

Vaknade till o kikade på mobilklockan. 10.13 Skönt. Kände mig utvilad. La mig på rygg o filosoferade en stund. Varmt o skönt under täcket. Tittade på klockan igen o då hade den hunnit iväg till 11.16 Hoppsan. Somnade visst om. Klev upp o masade mig iväg till badrummet. SHEEIIT! Vem är det där? Tittade mig i spegeln o håret stod åt världens alla väderstreck och ögonen var helt rödsprängda. En annalkande huudvärk kom närmare o knackade på... 

Drog igång burken o gick o fixade kaffe. 

Ska nu gå tillbaks till köket o se till att det hamnar i en termos o försöka få i mig en kopp java o en kneippmacka med lite HaPå. Kanske. Eller brunost. Fast den verkar ha försvunnit nånstans efter vägen från hotellfönstret där jag la den för att hålla den kall, till kylskåpet hemmavid. Kanske den ligger kvar i fönstret i Narvik. Narvik Hotel rum 202. Tänkte att om du har vägen förbi o får det rummet kanske den ligger där.... Förhoppningsvis har städerskan, nej "stuupiien" varit där o bytt lakan o städat efter min "överliggning". Den kan ha trillat ur påsen på loket för den tippade vid ett tillfälle o kompisens ryggsäck stod intill. Kan ju ligga kvar där. Så kan det gå. Easy come easy go. 


O granen står kvar. Trodde i min enfald att nån kanske skulle förbarma sig över den medan jag var i Narvik men ikke. Nåja, Det var ljust o mysigt när jag kom hem o den står tryggt bakom min rygg o ger mig lite värmemysljus. Inte värme per se, men myset ger en annan sorts värme :) Sån där go-i-hjärtat-o-ett-fånigt-leende-på-läpparna-värme.


Tyra sover på Neos kudde. Han ligger väl inne hos E-pigan o Lillkullen kanmantänka. Hon har rullat ihop sig sådär som bara katter kan. Apropå katter. Min kusins dotter gillar lite knasiga grejer och hon delade en länk på fejjan. Om du gillar Simons katt.... Det här är en lite annan sida av saken. Från kattmattes perspektiv.... Katter vs människor


Nä. Nu måste jag söka fram en painkiller of sorts o ta en balja java o ett par mackor så man blir som folk igen. HAHAHAHAHAAA! Som om DET skulle hjälpa?? 

Nåja. Jag går att ha i möblerade rum i alla fall. 

Av Kvasthilda - 17 januari 2012 09:00


Tema nr 43 Dörrstopp

17/365


Nog är den ett riktigt blickfång. Många som stannat vid den här dörren. Stoppat upp, stannat till o fotat. Eller köat för att se någon film. Det är porten in till Nåjdens sal i Kiruna Folkets Hus - teaterscen och biosalong. Konstnären är Lars Levi Sunna och utsmyckningen sattes upp nån gång under/efter 2005 då den är skapad. 

Sunna har gjort den av renskinn (den beige botten) och snidat figurer i björk och renhorn, symboliserande diverse lapska företeelser och djur. Ovanför dörren har han snidat norrsken(!) i ett par bitar gröntonat björkträ. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards