Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Kvasthilda - 23 januari 2012 11:50


"Finns det nån att skälla på?" En kollega ramlade in på jobbet o vill mucka gräl. "Skäll på mig".

"Nä, du biter inte ifrån. Det löns inte...."

Sötgurka.

Annars är det signaler och bromstal på löpande band här. Vi snakker bremser idag. Bremseprøv. Bremsetal. *blech* Norskarna är så besvärliga. Det beror på vikt o längd o lutning...

O favvoinsen har Q4 med vår gamla AL som nu sadlar om till föreri. Fast han får inte köra på Norge än på länge. Minst två år bort. Det sista insen gör innan han slutar är att examinera honom.

Men jag klarade diagnosen. Med VÄL GODKÄNT resultat. Eller MVG. Mycket MVG. Trodde jag inte. Grattis till mig då. Fast därifrån är steget långt till slutprov. Det ska skrivas för hand.... Mamma Mia!

O den såg jag på teve igår. Den är så sööööt! Jag älskar när skådisarna sjunger själva. Hellre än bra. Framför allt Pierce Brosnan. Men söt är den, filmen!

Nä, lite kaffe då.

Av Kvasthilda - 23 januari 2012 09:00


Tema nr 118 I drakens öga

23/365


Det är Drakens år i år. Första dagen i Drakens år infaller just idag, den 23 januari. I år är det Vattendrakens år. Jag är född i Drakens år, fast det var ett tag sen. Då var det Trädrakens år. I bilden finns en plastdrake. Undrar om den får ett eget år någon gång? Vad tror du? Nä. Nästa gång Draken återkommer blir det trä igen. Det går i cykler. Trä, Eld, Jord, Metall och Vatten. Åsså börjar det om igen. 

I drakens öga... Undrar vad man kan hitta där? Visdom? Kanske i kinesiska drakar? Det är ju där de har dessa djurens år också. Men en kinesisk drake ser lite annorlunda ut än vad den här gör - och drakarna i Harry Potter. Eller i böckerna/filmen om Eragon. De ser väl mer ut som vi tänker oss levande drakar kan ha sett ut. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards