Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Kvasthilda - 26 januari 2012 23:37


Halvtolv o nu har man stökat undan i köket. *puh* Under tiden plåtarna med muffins gräddade läste jag ut boken.... När kommer nästa?? Jag vill veta hur det går för Elena o Damon. O de andra.... 


Av Kvasthilda - 26 januari 2012 19:05


Fan.... MÅSTE beställa tid hos optikern. Ögonen såsar hela tiden när jag ska läsa. Eller spela Wordfeud. Mina gamla glasögon är urkassa o de nyare vågar jag inte använda annat än i undantagsfall - eller på lektionerna. Måste ju se att läsa den där pyttetexten i TJNen.... 

O nu står köket orört sen vi åt. Givetvis. #!%&!#!! Å andra sidan måste man väl spränga en bomb i kylen för att få in nåt mer där. Köpte hem ett par grillade kyllingar som ska ätas - blir väl i morrn. Får stoppa fläskläggen i frysen i stället o laga dem i helgen. Kan inte bli nåt annat än på lördag för på söndag morgon blir det Narvik igen. O jag blir borta till måndag kväll. Kanske det blir en Peppes-pizza? Schweeeindyrt. Eller så snor jag med mig lite av kyllingen o pottisalladen. Nåt ska det väl bli. 

Måste försöka ta reda på älgbiffarna. Dumt att kasta bort dem. Hade räckt om jag gjort på ett paket färs. Ibland äter de som svältfödda lejon på zebramiddag men idag gick det inte alls lika mycket. 

Har tänkt baka idag.... Är ju lixom fredag i morrn. Tänk om JO hade kunnat baka sina världsberömda biskvier? Åtminstone är de världsberömda runt vår lilla värld. Han bjussade ju favvoinsen på dem när han åkte elev. Eller var det under examinationerna? Lite mutor? 

Favvoinsen som väl gör sitt sista skift i morrn. Baskat. 

Undrar om jag ids baka? Har köpt choklad till fruktmuffarna. Muffisarna. Muffinsarna. Muff-insarna? Får se om jag orkar... 

Äh, det är väl bara att hugga tag i det där köksbordet då. Fel. Bänken. Ta reda på maten. Ingen annan gör det ju. 

Av Kvasthilda - 26 januari 2012 09:00


Tema nr 207 Ordlek

26/365


Förra årets mest nedladdade app - Wordfeud. Tjejerna har spelat Wf som galna sen Kråkan köpte sin iPhone strax efter jul. E-pigan spelar på min... O det fåniga är att det inte går att "logga ut" o "logga in" igen med annan användare. På nåt sätt kommer man runt det men det är ingen riktig in/utloggning. Här sitter de tillsammans iklädda en annan storsäljare. Varsin. Också en lek med ord... Coverall. F'låt. Ziperall. Sparkdräkt för vuxna. 

(O ja, bilden är tagen i början av januari - julen är inte bortplockad här ännu)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards